GT2 - další eso od Porsche

Martin Kovalčík, 16. července 2007, 17:00 Google+

Frankfurtský autosalon se stal premiérou pro představení nové nejsilnější a nejrychlejší 911 v historii. Zrození čistokrevného sporťáku tak nese legendární označení GT2.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Boxster RS 60 Spyder

Boxster RS 60 Spyder | foto: Porsche

Sdílejte článek

Vzhledově se oproti slabším bratříčkům liší především mohutnými otvory v předním nárazníku pro dostatečné chlazení motoru a brzd, vzadu pak typickým dvoustupňovým křídlem. Akcelerace i brzdná dráha téměř popírá fyzikální zákony, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá GT2 za pouhých 3,7 vteřiny a maximální rychlost dosahuje hodnoty 329 km/h. V průměru si stádo 530 koní řekne o 12,5 litru paliva na 100km, ale to je v případě tohoto supersportu naprosto nepodstatné číslo. GT2 je pro potěšení z výjimečného řízení výhradně spojeno s 6-ti stupňovou manuální převodovkou.

Zadní náprava je poháněna motorem z verze Turbo, tedy klasickým plochým 3,6 litrem s dvěmi turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VGT. Maximální kroutící moment se pyšní 580 Nm v rozmezí od 2.200 ot/min do 4.500 ot/min. S hmotností 1.440 kg je poměr váhy ku jednomu koni 1kg / 2,72k. Recept na vyšší výkon je v tzv. expanzním sacím potrubí, které užívá princip kmitání vzduchu pro udržení nižší teploty nasávaného vzduchu, tento revoluční systém pro přeplňované motory s sebou přináší také snížení spotřeby až o 15%.

Odtučňovací kůra se projevila na výfukovém potrubí z nového materiálu – tím je titan, ten ušetří 50% hmotnosti oproti klasickým nerezovým komponentům. Brzdy jsou klasickou chloubou Porsche, směs keramických destiček nejen zvyšuje účinnost, ale také lehčí materiál snižuje váho neodpružené hmotnosti o 20kg. Lehčená 19 –ti palcová kola obouvají pneumatiky 235/35 vpředu a 325/30 vzadu. Cena tohoto speciálního kousku pak dosahuje v Německu částky 190tis. Euro, což je v přepočtu více jak 5 milionu korun.

Zdroj: Porsche

Vytisknout

Diskuze: GT2 - další eso od Porsche

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Concept-RA

Jako elektromobil už i Mini Cooper

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud