Welcome 500, pětistovka oficiálně představena

Marek Litzman, 5. července 2007, 00:51 Google+

Fiat ví, jak na sebe upozornit. Přesně v 00:00, 5.7.2007 byla představena nová verze slavné pětistovky. Příchod nového retra byl uveden ve velkém stylu a celá show měla být on-line přenášena po internetu. /+ VIDEO/

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
500

500 | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Chtěl jsem vám, čtenářům, přinést reportáž z italského Turína, kde byl veřejnosti představen Fiat 500. Ačkoliv tvary, interiér a motory už známe, vůz stále nebyl představen. To se mělo stát dnes. Proto jsem seděl v 23:50 s očima nalepenýma na displeji svého notebooku a se sluchátkama na uších čekal co se bude dít.

Připomeňme si ale nejdřív, jak to vlastně s pětistovkou bylo. Fiat 500, dnes už bychom měli říct první generace, se začal vyrábět v roce 1957, tedy přesně před padesáti lety. Byl to jeden z vozů, které pomohly motorizovat Evropu. Bylo to malé městské vozítko s motorem o objemu kolem půl litru a výkonu mezi 13-22 koni (10-16 kW). Dodnes jsou ceněné především za to, že je možné je řídit i se skupinou B1, tedy už od 17 let.

Historie druhé generace, té dnes představované, se začala psát představením konceptu Trepiúno v Ženevě roku 2004. Dnes můžeme říct, že na veletrhu byla představena po stránce designu finální verze. Bylo také uvolněno několik informací o motorech. Koncept si získal mnoho příznivců a ti netrpělivě čekali na uvedení novinky na trh. Netrpělivost ještě podpořilo otevření webu, na kterém se postupně Trepiúno odhalovalo a odhalovalo i detaily o sobě. Odpočítával se tam i čas do oficiální premiéry vozu, web byl totiž otevřel přesně pět set dní před oficiálním zahájením prodejů.

Dnes již víme, že od začátku bude Fiat 500 poháněn trojicí motorů, 1,2 8v o výkonu 69 koní (50 kW), 1,4 o výkonu 100 koní (74 kW) a pětasedmdesátikoňový diesel 1,3 JTD (55kW). Všechny plní emisní normu Euro 5. Samotný vůz měří na délku 355 cm, široký je 163 cm a vysoký 1,5 metru. Po vzoru první generace se tak jedná o opravdového prcka.

V budoucnu by se měl objevit ještě přeplňovaný dvouválec 0,9 litru o výkonu téměř 100 koní a ostrá verze Abarth s výkonem 150 koní.

No a jak to dopadlo s oficiální show? Od 23:50 jsem se kochal nádhernými ohňostroji a hudbou, ve vzduchu viselo logo s číslicí 500, na zemi několik nových pětistovek. Show už byla v plném proudu, ale představení mělo teprve přijít. Přesně úderem půlnoci ohňostroj skončil a čekalo se na další pokračování. Ve sluchátkách jsem uslyšel nějaký hlas a začínající zpěv, v obrazovce chvíli záběr na na pětistovku...a tma. Obraz vypadl. V uších stále slyším hudbu, ale i ta za chvíli vypíná. Asi 20 minut se snažím resuscitovat online přenos, ale všechny pokusy jsou marné. Exitus.

Vypadá to tak, že se všichni budeme muset podívat na záznam, který by se měl na webu www.fiat500.com objevit po skončení show. Pokud ovšem nenastala potíž i se záznamovou technikou, kamera totiž vypadla, jak se dívám, nejen mně.

VIDEO: Fiat 500 na silnicích

Vytisknout

Diskuze: Welcome 500, pětistovka oficiálně představena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

56

Růst prodeje Škoda Auto v prvním pololetí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud