Kupé BMW 1 - nově i s příchutí turba

Marek Litzman, 29. června 2007, 14:57 Google+

PŘEDPREMIÉRA: Již delší dobou není žádnou novinkou to, že se v Mnichově chystá nejmenší z ušlechtilého rodu kupé. Nejmladší šlechtic dostane před svůj rytířský titul číslo 1, stane se tak sourozencem již existujícího 3- a 5dvéřového provedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i10

i10 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Panoš v žádném případě nejde do boje o zákazníky nevyzbrojen. Asi největší devízou mladíka mají být jeho motorizace. V základu se setkáme s naftovým dvoulitrem. Jeho čtyři válce produkují 177 koní (tedy 130kW) a 350 Nm. BMW však tomuto motoru umí přidat i druhé turbo, čímž vznikne druhý motor v nabídce - 123d,  ta produkuje hned 204 koní (150kW) a 400 Nm. Pokud nám první diesel zrychlí z 0 na stovku za 7,6, druhý ho přesprintuje časem 7,0. Nejvyšší rychlost činí 225, resp. 237 km/h

Opravdovou lahůdkou je však zbraň nejtěžší. Je jí dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů. BMW 135i coupé bude disponovat výkonem i točivým momentem se stejnou hodnotou -  306 koní  i newtonmetrů (225 kW). Na stovku zrychlí za 5,3 sekundy a v rozletu ho zarazí až typicky nastavený omezovač na 250 km/h.

Kupátko bude technicky velmi podobné hatchbacku, bude však také delší, přibližně o 13 cm (430 cm). Také kufr by měl povyrůst na konečných 370 litrů, opěradla budou sklopná a dělená 3:2

Interiér je převzat z hatchbacku, stejně jako přední partie vozu. Zadní si však přímo říká o nazývání dvoudveřovým sedanem.

Závěrem by se určitě slušelo říct to, že žádné oficiální informace dosud vypuštěny nebyly. Britský importér však omylem (či "omylem"?) zprovoznil prezentaci tohoto modelu, takže všechna čísla dostala možnost kolovat po světě, takže je ještě možné, že se do oficiálního uvedení změní. Kupříkladu velmi pochybuji o nenasazení základních benzínových jednotek...

Vytisknout

Diskuze: Kupé BMW 1 - nově i s příchutí turba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Tiguan, druhé SUV Volkswagenu je tu!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud