Peugeot 308 – první s osmou na zádech

Marek Litzman, 28. června 2007, 20:20 Google+

Na konci září 2007 přijde na trh nástupce veleúspěšného Peugeotu 307, jak jinak, než s označením 308. Pojďme se na něj podívat zblízka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i30

i30 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

„Třistaosma“ se jasně snaží navázat na svého předchůdce a to nejen trojkou na začátku, ve všech směrech, nejen těch designových, poukazuje na „sedmu“.

Peugeot se rozhodl nabízet od samého počátku 308 s šesti motory a pěti převodovkami. Benzínovou nabídku bude tvořit základní čtrnáctistovka VTi s 95 koňmi pod kapotou (70 kW, 138 Nm), následuje 1.6 VTi disponující výkonem 120 koní (88 kW, 160 Nm) a bavorsko-francouzská přeplňovaná 1.6 THP. Ta v závislosti na zvolené převodovce produkuje 150 nebo 140 koní (110/103 kW, 240 Nm). Slabší motor roztáčí čtyřstupňovou automatickou převodovku, kterou je možno dostat i s motorem 1.6 VTi. Zájemci o manuál se musí spokojit s pěti kvalty a to u všech benzínových a nejslabší dieselové motorizace. Tou je 1.6 HDi (66kW/90 koní, 215 Nm). Silnější varianta tohoto motoru produkuje 110 koní (80 kW, 240 Nm) a je spojena buď s robotizovanou převodovkou, nebo manuálem. Obě se pyšní šesti stupni. Vrcholnou dieselovou motorizací je 2.0 HDi (100 kW/136 koní, 320 Nm), která je, aby se to nepletlo, spřažena se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Design je již delší dobu znám ze špionážních fotek, jedná se o jakési prolnutí modelů 307 a 207. Základní tvar zůstal ze 307, nové prvky přibyly z 207. Jedná se především o charakteristický „nos“, který pokračuje přes celou přední kapotu a ztrácí se až v A-sloupcích. Typicky „pežoťácká“ je maska chladiče, lví tlama a oči, kapkovitá světla. Ani boční profil nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o ten pravý Peugeot. Právě z profilu nejvíce připomíná zmiňovanou 307. Záď se nese v dynamickém rázu, malé okno, dopředu protažené zadní lampy a černý spodek, takový falešný náznak difuzoru udělají své.

Interiéru dominují tři výdechy ventilace. Přístrojová deska plynule navazuje na řadící páku, středový tunel a loketní opěrku. Nad hlavami cestujících se rozkládá panoramatická střecha, která bude součástí vyšších výbav. V interiéru najdeme také až 9 airbagů a systém, který bude řidiče varovat při nechtěném opuštění jízdního pruhu. V nárazových testech se tak očekává velmi dobrý výsledek.

Délka nového modelu je 4276 mm, rozvor 2610mm, šířka 1815 mm a výška bezmála půl druhého metru, přesněji 1498. Jak je ve zvyku, syn přerostl svého tatíčka, ačkoliv výška je o něco málo menší, co do plochy má syn navrch. Základní objem kufru je 442  litrů , po sklopení sedadel až 1398 litrů. Samozřejmostí je dělení sedadel v poměru 60:40.

Ceny ještě nebyly zveřejněny, model se nám poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v září tohoto roku. Hned potom, ještě v září, půjde do prodeje.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 – první s osmou na zádech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Plethore

Sériový Passat BlueMotion: 100 km za 5 litrů!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud