Weber Sportscar, když auto tvoří počítač

Pavel Stavebník, 16. května 2007, 15:00 Google+

Jeden z řady švýcarských malosériových výrobců představil svůj nový vůz Sportscar. Jak už název napovídá, nejde o nic jiného, než výkon, jízdní vlastnosti, nejnovější technologie a samozřejmě upoutání pozornosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiorino

Fiorino | foto: www.conceptcarz.com

Sdílejte článek

Sportscar se však přece jen něčím odlišuje. Od vstupního výpočtu po dokončení prvního kusu do provozuschopného stavu bylo potřeba jen devíti měsíců. Velkou měrou bylo této produktivnosti dosaženo použitím počítačů, které měly při návrhu hlavní slovo.

Konstrukční řešení i vnější tvary odráží základní principy plynoucí z poznatků aerodynamiky. Protikladem vynikajících jízdních vlastností a výkonů je malá atraktivita vzhledu, která si skutečně nezadá s výrobky renomovaných designových studií, především italské provenience.

Rozměry jsou 4,50 / 2,01 / 1,15 metru, váha je udávána 1100 kilogramů. Dvojmístná karosérie je kompletně vyrobena z uhlíkových vláken, za sedadly umístěný motor pohání zadní kola přes sekvenční poloautomatickou nebo plně automatickou převodovku. Hnacím agregátem je přeplňovaný sedmilitrový osmiválec s výkonem 900 koní a točivým momentem 1050 newtometrů. Řídící jednotka motoru umožňuje nastavení více módů v závislosti od přání řidiče.

Aby byla zajištěna bezpečnost při tak ohromné síle, do karosérie bohatě využívající aerodynamického přítlaku, bylo implementováno zadní křídlo, jež mění svůj sklon v závislosti na akceleraci a brzdění. Vůz je vybaven kromě mohutného motoru i silnou brzdovou soustavou s kotouči z uhlíkových vláken a antiblokovacím systémem.

Ani komfort omezen pochopitelně nebyl, a proto nechybí dálkové otvírání dveří, multifunkční display s palubním počítačem, navigační systém, špičková klimatizace a audio výbava.

Za zmínku stojí, že nový vůz společnosti Weber je určen pro závody na okruzích, proto je už z výroby mnoho systémů kontrolováno čidly a k vozu je dodáván i speciální software pro telemetrii.

Foto: www.conceptcarz.com
Vytisknout

Diskuze: Weber Sportscar, když auto tvoří počítač

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Roomster

Britové milují škodovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud