Jak předejít defektu?

Pavel Stavebník, 16. dubna 2007, 16:32 Google+

Pneumatiky vašeho vozu jsou jako vaše boty. Určitě nechodíte ve špinavých, sešlapaných a prasklých botách. Kupujete si proto nové, opravujete poškozené a poctivě leštíte jejich povrch. V lepším případě si je dokonce leštit necháváte. Chováte se tak i k pneumatikám?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Panda Aria

Panda Aria | foto: Fulda

Sdílejte článek

K poškození pneumatik dochází povětšinou při nehodách nebo při brzdných manévrech jim předcházejících. Ale největší počet poškozených plášťů má na svědomí podle údajů společnosti Barum Continental lidská lhostejnost. Ta je totiž příčinou špatného tlaku vzduchu v pneumatikách, čímž dochází k vyššímu opotřebení, horším jízdním vlastnostem vozu či zbytečným defektům, roztržením pláště a poškozením jeho konstrukce.

Tlak v pneumatice předepisuje výrobce vozu, tak se ho držte. Pokud máte na voze jiné pneumatiky, měly by být dodatečně výrobcem schváleny, jinak můžete čekat komplikace při STK či jednání s pojišťovnami v případě nehody. Správné nahuštění kontrolujte každých 14 dní a vždy na studené pneumatice. Nejezděte bez čepiček! Tím není myšlena vaše kšiltovka, ale ochrana ventilku před prachem a nečistotami. Před jízdou zkontrolujte obutí vozu alespoň rychlým pohledem.

Zmíněné čištění není jen o vzhledu vozu, ale o trvanlivosti plášťů. Zvláště je nutné očistit před uložením zimní pneumatiky od soli. Nikdy nepoužívejte čistící přípravky obsahující olej, ale pouze vodu s rozpuštěným mýdlem. Pokud už nemáte sil a rozhodnete se pro čištění tlakovou vodou, pamatujte, že bezpečná vzdálenost trysek je minimálně 20 cm!

Co se týče skladování, vždy ukládejte k sezonnímu odpočinku gumy očištěné. A jak se mají skladovat, aby nedošlo k jejich poškození? Rozhodující je, zda jsou na disku nebo bez něj. Gumy s diskem můžeme položit na sebe bočnicemi nebo zavěsit. Gumy bez disku musí stát bez zatížení na běhounu a doporučeno je jejich postupné otáčení.

foto: Fulda
Vytisknout

Diskuze: Jak předejít defektu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Renault

Při havárii zůstaňte v klidu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud