Toyota Yaris SR - výkon 131 koní!

Jan Fiala, 22. března 2007, 20:00 Google+

Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Yaris

Yaris | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.

Toyota Yaris SR je poháněna benzinovýnm motorem o objemu 1.8 litru, který je vybaven technologií Dual VVT-i a profituje ze sportovně laděného řízení a zavěšení, nápadného tvaru karoserie, sedmnáctipalcových litých kol a špičkové standardní výbavy, která nabízí cestujícím více komfortu a pohodlí, nežli jakýkoliv rival z tohoto segmentu vozů. Když to přidáme ke špičkové úrovni bezpečnosti modelu Yaris, který získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček a je ev své třídě jako jediný vybaven kolenním airbagem řidiče, dostaneme impozantně komplexní automobil.

Kromě provedení SR 1.8 představila Toyota také další verze modelu Yaris SR, které jsou poháněny benzinovým motorem  VVT-i o objemu 1.3 litru a dieselovým motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní. Tyto slabší verze vynikají sportovním stylingem a špičkovou výbavou, to vše nabízeno za skvělou cenu.

Nový motor Dual VVT-i s objemem 1.8 litru

Yaris SR 1.8 je prvním vozem Toyota, který je poháněn novým benzinovým čtyřválcem 1.8 Dual VVT-i. Motor je vybaven inteligentním časováním sacích i výfukových ventilů a disponuje hladkou křivkou výkonu a vyšší účinností. Maximální výkon motoru dosahuje 131 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 173 Nm ve 4400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Yaris SR 1.8 z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a kombinovaná spotřeba paliva činí 6 litrů na 100 km. Motor produkuje emise oxidu uhličitého na úrovní 170g/km.

Sportovní podvozek, zavěšení a řízení

Podvozek a zavěšení modelu SR 1.8 jsou upraveny a nabízejí ještě lepší ovladatelnost a jízdní komfort. Zavěšení bylo také sníženo a tak vůz nabízí lepší zážitek z jízdy. Elektrický posilovač řízení byl nastaven tak, aby řidiči zprostředkoval přesnější zpětnou vazbu a rychleji reagoval na jeho pokyny. Standardní výbavou jsou také systém kontroly stability VSC a kontroly trakce TRC, a dále protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent BA.

Design a výbava

Yaris SR 1.8 je v nabídce se tří- a pětidveřovou karoserií. Pro doplnění jeho sportovnějších výkonů je  je vybaven zadním střešním spoilerem, nástavci prahů, chromovanou sportovní koncovkou výfuku, koncovými světly z LED diod a masivnějšími předním a zadním nárazníkem. Do předního nárazníku jsou integrovánha mlhová světla. V interiéru najdeme sportovní sedačky a látkové čalounění, které je exkluzivně určeno pouze pro tento model. V interiéru najdeme také kožený volant, chromované prvky a jantarově podsvícený přístrojový panel Optitron s analogovými měřáky.

Yaris SR 1.8 vychází z modelu Yaris T Spirit a disponuje sedmnáctipalcovými koly exkluzivního designu, systémy VSC, TRC a sportovními pedály. Ve výbavě je dále klimatizace s pylovým filtrem, systémy Smart Entry and Start, audiosystém s CD/MP3/WMA přehrávačem a šesti reproduktory, čtyřsměrově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka a přední mlhovky.

Rozsáhlá výbava a vysoká hodnota modelů s výbavou SR

Příchodem verze SR 1.8 získal Yaris nový sportovní rozměr. Výbava SR je však širší a je nabízena i pro motorizace 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D. Všechny modely SR nabízejí zákazníkům potěšení ze sportovního stylingu vozu a díky rozsáhlé standardní výbavě i vynikající poměr mezi cenou a nabízenou hodnotou.

Modely SR 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D jsou vybaveny litými koly o průměru 15", zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku, kryty prahů hlavicí řadicí páky z leštěného kovu.

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota Yaris SR - výkon 131 koní!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

500

Nový Fiat 500: stane se také legendou?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud