Opel Astra 2007: Vyšší hodnoty, zajímavé ceny

ar1, 13. března 2007, 20:11 Google+

Do roku 2007 „vjíždí“ Opel Astra, mimořádně populární modelová řada německé automobilky, s modernizovaným designem, novými motory a – především – s výhodnějšími cenami!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra

Astra | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Atraktivní třídveřový model Astra GTC Essentia totiž „startuje“ už na ceně 339 900 Kč, což představuje snížení ceny proti předchozí verzi o výrazných 33 000 Kč. Do výbavy Astry GTC Essentia, která je poháněná vitálním zážehovým motorem 1.4 TWINPORT ECOTEC, přitom patří mj. ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání oken dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola 16“... Všechny ostatní motorické verze Astra GTC Essentia (zážehové motory 1.6/85 kW, 1.8/103 kW, vznětové motory 1.3 CDTI/66 kW, 1.7 CDTI/74 kW, 1.7 CDTI/81 kW, 1.9 CDTI/88 kW) lákají cenou o 13 000 Kč nižší, přičemž tato nabídka se vztahuje nejenom na třídveřové modely GTC, ale i pětidveřové hatchbacky a prostorná kombi Astra Caravan.

Mimořádně zajímavý z pohledu racionálních zákazníků je také akční model Astra Elegance, který si za výhodou cenu přiváží mimořádně hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia a navíc mj. klimatizace, autorádio s CD přehrávačem...) má Astra Elegance navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo světla do mlhy. Astra Elegance je k dispozici v pětidveřovém provedení a jako kombi Caravan, zákazníci mohou vybírat ze zážehových motorů 1.4 TWINPORT ECOTEC/66 kW (90 k) a 1.6 ECOTEC/85 kW (115 k) nebo turbodieselů 1.7 CDTI/74 kW (100 k) a 1.7 CDTI/81 kW (110 k).

Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o celých 113 900 Kč!

Pokračovatel bestselleru
Téměř 1,3 milionu prodaných vozů Opel Astra od uvedení na trh v březnu roku 2004 prosadilo Astru třetí generace na čelní místo evropských prodejních statistik v mimořádně konkurenčním segmentu kompaktních automobilů nižší střední třídy. Bestseller Opelu je nyní na tuzemském trhu k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.

V nabídce motorů se objevují nové agregáty: Dva zážehové čtyřválce o objemu 1,6 l a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.

1.6 ECOTEC/85 kW
Nový zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem o výkonu 77 kW/105 k pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu má nový agregát nižší spotřebu – v průměru si řekne jen o 6,5 l benzinu na 100 km. Točivý moment vrcholí na hodnotě 155 Nm a je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. S novým motorem 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k Astra GTC zrychluje z klidu na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h.

Hlavní technologickou lahůdkou nového šestnáctiventilového motoru 1.6 ECOTEC/85 kW je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.

1.6 Turbo ECOTEC/132 kW
Pozoruhodnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí nový motor 1.6 Turbo o vysokém výkonu 132 kW/180 k, který je překvapivě střídmý – jeho průměrná spotřeba činí jen 7,7 l/100 km. Astra GTC poháněná motorem 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,2 s, její maximální rychlost činí 223 km/h.

Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru vrcholí na hodnotě 230 Nm a je k dispozici v rozmezí otáček 1980 až 5500 ot/min. To je ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou klíčem ke skvělé jízdní dynamice. Sofistikovaným prvkem nového motoru je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost) – to umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.

1.7 CDTI/81 kW
Pestrá je i škála vznětových motorů nové Astry, ve které k turbodieselu 1.7 CDTI „common-rail“ o výkonu 74 kW/100 k přibyla verze o výkonu 81 kW/110 k. Tento agregát je standardně propojený se 6-stupňovou manuální převodovkou a má i bezúdržbový částicový filtr.

V nabídce zůstává i motor 1.9 CDTI ve výkonových verzích 88 kW/120 k a 110 kW/150. Šířka nabídky moderních turbodieselů – od motoru 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k – je v této automobilové třídě skutečně ojedinělá. To samé platí i pro nabídku jejich moderních převodovek. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.

5 hvězdiček za bezpečnost
Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získala nová Astra nejvyšší možné ohodnocení – stejně jako v případě předchozího modelu to bylo plných 5 hvězdiček. Celkem 34 bodů v EuroNCAP Astru řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Astra dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany dětí: 5-dveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů. 

Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Jde např. o optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí po aktivaci celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček.

Astra: Přehled motorů

Zážehové motory

1.4 TWINPORT ECOTEC

1.6 ECOTEC

1.6 Turbo ECOTEC

1.8 ECOTEC

2.0 Turbo

ECOTEC1)

OPC

Počet válců / ventilů na válec

4 / 4

4 / 4

4 / 4

4 / 4

4 / 4

Zdvihový objem [cm³]

1364

1598

1598

1796

1998

Max. výkon

[kW (k) / min-1]

66 (90) / 5600

85 (115) / 6000

132 (180) / 5500

103 (140) / 6300

177 (240) / 5600

Max. točivý moment [Nm / min-1]

125 / 4000

155 / 4000

230 / 1980-5500

175 / 3800

320 / 2400-5000

Převodovky2)

MT5, ET5

MT5, ET5

MT6

MT5, AT4

MT6

Průměrná spotřeba [l/100 km]

6.1

6.5

7.7

7.3

9.2

Zrychlení 0 100 km/h [s]

13.7

11.7

8.3

10.2

6.4

Max. rychlost [km/h]

178

191

221

208

244


Vznětové motory

1.3 CDTI ECOTEC

1.7 CDTI ECOTEC

1.7 CDTI ECOTEC

1.9 CDTI ECOTEC

1.9 CDTI ECOTEC

Počet válců / ventilů na válec

4 / 4

4 / 4

4 / 4

4 / 2

4 / 4

Zdvihový objem [cm³]

1248

1686

1686

1910

1910

Max. výkon

[kW (k) / min-1]

66 (90) / 4000

74 (100) / 4400

81 (110) / 3800

88 (120) / 3500

110 (150) / 4000

Max. točivý moment [Nm / min-1]

200 / 1750-2500

240 / 2300

260 / 2300

280 / 2000-2750

320 / 2000-2750

Převodovky2)

MT6, ET6

MT5

MT6

MT6, AT6

MT6

Průměrná spotřeba [l/100 km]

4.8

5,1

3)

5.8

5.8

Zrychlení 0 100 km/h [s]

13.7

3)

3)

10.5

8.9

Max. rychlost [km/h]

172

180

3)

194

208

Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou
1) 2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC
2) Převodovky: AT = automatická, ET = automatizovaná Easytronic, MT = manuální, 4/5/6 = počet rychlostních stupňů
3) Údaje zatím nejsou k dispozici

Tisková zpráva Opel
Vytisknout

Diskuze: Opel Astra 2007: Vyšší hodnoty, zajímavé ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Opel

24 hodin Opel: V ČR a SR 548 prodaných vozů!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud