Fiat Bravo - bravo, Fiat!

Jan Fiala, 1. února 2007, 21:05 Google+

Fiat představuje první informace o připravovaném nástupci modelu Bravo. Půjde o pětidveřový hatchback nižší střední třídy, který se vyznačuje typickým šarmem italských vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bravo

Bravo | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Když se krása snoubí s podstatou

Nový Fiat Bravo je perfektní kombinací krásy designu i jeho reálného provedení a stává se dalším mezníkem v procesu rošiřování modelové řady Fiatu. To je symbolizováno i novým logem, které si odbývá svůj debut právě na přední masce nového modelu Bravo. Fiat tímto přijímá výzvy budoucnosti, aniž by zavrhoval vše, čeho dosáhl v uplynulém století. Bravo představuje mnoho odkazů na historické tradice a bylo navrženo tak, aby vyjádřilo 'změnu v kontinuitě' a reprezentovalo tak moderní pohled člověka při zachování technologického dědictví, jakým se může pochlubit jen málokterý světový výrobce automobilů.
Historická identita a špičkové schopnosti inženýrů, pýcha na minulost a obnovené směřování k inovativnosti - to je kontext, ve které je nový Fiat Bravo potřeba vidět. Fiat Bravo je krásným italským hatchbackem, který je agilní, zábavný při jízdě, a přitom konkurenceschopný díky excelentní vyváženosti mezi nabízenými vlastnostmi a cenou.
Vůz byl navržen v centru Fiat Style Centre a chce zaujmout nejširší veřejnost svou nepřeplácaností, elegantními liniemi, které na jedné straně potvrzují záměr Fiatu vytvářet nová auta s rodinnou atmosférou (prvním takovým vozem je Grande Punto), na straně druhé přitom novým způsobem využívat stylových prvků, odkazujících na skvělou tradici tohoto italského výrobce automobilů.
Skloněné čelní sklo, kapkovité světlomety, sportovní přední maska s novým logem a dokonce i červená barva, zvolená pro uvedení vozu a známá jako Maranello Red, jsou jasnými odkazy na nejznámější symbol italského automobilistmu: Ferrari.
Nový Fiat Bravo se zrodil z tohoto kulturního a stylistického dědictví a výsledkem je pětidveřový hatchback s uhlazenými a přitom agresivními liniemi, který působí současně rafinovaně i kompaktně. Délka vozu je 434 centimetrů, šířka 179 cm a výška 149 cm. Vůz disponuje rozvorem o délce 260 cm a objem zavazadlového prostoru 400 litrů patří ke špičce ve své třídě.

Inovativnost, spolehlivost a kvalita

Podstatou vozů jsou i jejich výkonnost, bezpečnost a technologie. Uvedení nového modelu Fiat Bravo je také příležitostí k představení nové rodiny přeplňovaných benzinových motorů T-JET (1.4 Turbo o vákonu 120 nebo 150 koní), které kombinují nízkou spotřebu paliva a nízkou úroveň emisí s výjimečnou výkonností a připojují se tak k populárním turbodieselovým motorům Multijet se vstřikováním common rail (objem 1.9 litru, výkon 120 nebo 150 koní) a základní benzinové čtrnáctistovce 1.4 16v s výkonem 90 koní.

Komfort je zlepšen přesným řízením a excelentním držením stopy a také výběrem ze dvou osvědčených systémů odpružení, které byly patřičně upraveny a vylepšeny. Na přední nápravě jde o nezávislé zavěšení se vzpěrami  McPherson, vzadu pak najdeme nezávisle uloženou torzní nápravu se vzájemně spojenými koly. Fiat Bravo byl navržen tak, aby dosáhl maximálního počtu bodů v testech pasivní i aktivní bezpečnosti. Vůz lze vybavit až až sedmi airbagy, dále jsou použity pro všechny cestující tříbodové bezpečnostní pásy s předepínači a omezovači tahu, každé sedadlo je vybaveno hlavovou opěrkou. Dalším aspektem bezpečnosti jsou nároky, týkající se srážky s chodcem, k nimž bylo přihlíženo při návrhu karoserie. Ta je proto navržena tak, aby maximálně absorbovala energii při tomto typu kolize. Nový model také využívá nejsofistikovanější elektronické systémy, monitorující dynamické chování vozu, jakými jsou ABS s EBD, systém ESP  s funkcí Hill Holder, nebo protiprokluzový systém ASR.

Fiat Bravo v sobě spojuje nové technologie nejen co se týká zpracování, ale také co se týká použití elektroniky ve službách komfortu a navození dobrého pocitu v kabině. Nejlepším příkladem je třeba nová generace systému 'Blue&Me', nazvaná nyní 'Blue&Me Nav'. Tato technologie, kterou Fiat Group exkluzivně vyvinul ve spolupráci s Microsoftem, kombinuje funkce předchozí generace s vysoce efektivním navigačním systémem, používajícím piktogramy. Systém má přístup k několika telematickým službám a předvádí skutečný záměr Fiatu: nabídnout jednoduché a užitečné funkce za příznivou cenu.

Vůz lze dále vybavit dvouzónovou automatickou klimatizací, zákazníci si vybírají z nabídky dvou autorádií se specifickými Hi-Fi systémy, nabízena je rozměrná otevírací panoramatická střecha, tempomat, dešťový senzor, parkovací senzory nebo mlhovky s adaptabilní funkcí přisvětlování v zatáčkách. Od počátku prodeje bude Fiat Bravo nabízen v pěti motorizacích, dvanácti elegantních barvách a čtyřech úrovních výbavy (Active, Dynamic, Emotion a Sport).


Vyráběno v Itálii, prodáváno po celém světě

Nový Fiat Bravo se má stát měřítkem pro ostatní výrobce v nejdůležitějším evropském segmentu s více než 3400000 vozy, prodanými v roce 2006. Tento segment se již od roku 2000 stabilně podílí na celkových prodejích z více než jedné pětiny. Jde prostě o velmi zajímavý segment trhu, avšak tento segment je současně i vysoce soutěživý, protože se v něm prodává na 30 modelů od nejrůznějších výrobců, počínaje evropskými, přes americké až po asijské. Je potřeba zdůraznit, že až 25% celkových prodejů vozů v tomto segmentu je určeno pro firemní flotily, pro které jsou důležité vlastnosti jako zbytková hodnota, provozní náklady, spolehlivost a cena. To vše jsou však oblasti, ve kterých by nový Fiat Bravo měl patřit k nejlepším na trhu. Toto jsou očekávání, se kterými se továrna v Piedimonte S. Germano (Frosinone) a 3500 jejích zaměstnanců nadšeně chystají produkovat průměrně 120000 vozů ročně. Fiat Bravo se bude prodávat v 55 zemích po celém světě a prodej začne již v letošním roce.

Foto: Fiat Group

Vytisknout

Diskuze: Fiat Bravo - bravo, Fiat!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

APX ZAP-X

Elektromobil na bázi Lotusu - APX ZAP-X

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud