Přichází nová Dacia Logan MCV

Jan Fiala, 11. ledna 2007, 15:35 Google+

Dva roky po uvedení modelu Logan na trh, kdy bylo prodáno již více než 400 000 těchto vozů, rozšiřuje Dacia nabídku karosářských variant o verzi Logan MCV (Multi Convivial Vehicle).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Logan MCV

Logan MCV | foto: Renault

Sdílejte článek

 Logan MCV je extrémně prostorným kombi s objmeným zavazadlovým prostorem. Vůz vyniká všemi přednostmi sedanu Logan, ke kterým přidává modulární uspořádání interiéru s větší všestranností a přizpůsobivostí.

V Loganu MCV lze přepravovat až sedm dospělých pasažérů a tak lze očekávat, že na trhu vícemístných kombíků způsobí podobné zamětřesení, jaké způsobil model Logan mezi sedany v segmentu malých vozů a vozů nižší střední třídy.

Prodej Loganu MCV začal v řijnu 2006 v Rumunsku, na další evropské trhy se vůz dostává začátkem roku 2007.

Motorová paleta je stejná jako u sedanu, a zahrnuje tři benzinové motory a jeden diesel.
Vůz dostává do vínku tříletou záruku, omezenou podobně jako u japonských vozů ujetím 100 000 km. Podobně jako u sedanu Logan, také pro Logan MCV platí, že nabízí skvělý poměr cena/výkon, jaký nenajdete u žádného jiného modelu na trhu.


Jednoduchý a moderní vůz
Věrný renomé značky Dacia v oblasti robustnosti, nabízí model Nový Logan MCV ve svém segmentu skvělý poměr kvality a ceny. Již samotná koncepce vozu byla vytvářena s ohledem na váš každodenní pocit spolehlivosti, komfortu a potěšení z jízdy. Nový Logan MCV je spojením jízdního potěšení a komfortu. Důkazem závazku značky Dacia je smluvní záruka 3 roky nebo ujetí 100 000 km.

Z technických specifikací vozu plyne, že designéři měli na zřeteli odolnost i snadnost výroby. Příkladem může být jednodílná přístrojová deska, která se vyznačuje nenáročností při montáži a nabízí výjimečnou životnost a odolnost. Také dveřní panely jsou jednodílné a nabízená čalounění jsou volena tak, aby umocnila dojem kvality a robustnosti.

Již při prvním pohledu vypovídá vzhled vozu Logan MCV o jeho praktickém zaměření. Tvar zadního okna a přední nárazník se širokou maskou chladiče dodávají linii vozu dynamický ráz. Masivní boční ochranné lišty podtrhují celkovou robustnost vozu. Vertikálně posazená zadní světla oblých tvarů jsou důkazem moderně pojatého designu.

Nový Logan MCV se také pyšní velice prostorným interiérem. Ve voze totiž lze přepravovat až 7 dospělých cestujících, přičemž pro každého z nich je k dispozici plnohodnotná sedačka. K dispozici je také zavazadlový prostor rekordního objemu. V pětimístné konfiguraci je k dispozici prostor o objemu až 700 litrů. Při dvoumístném uspořádání se tento prostor zvětší na objem 2350 litrů, díky čemuž je možno naložit i mimořádně objemné předměty. Pro další nezbytnosti je připravena řada odkládacích prostorů: schránky pod středovou konzolou a ve výplních předních dveří, kapsy na opěradlech sedadel, stropní přihrádka, schránky v zavazadlovém prostoru ... celkem více než 54 litrů důmyslných odkládacích míst.


Osvědčené a moderní motory
V nabídce motorové palety Loganu MCV najdeme stejné pohonné jednotky, které se osvědčily již pro vezri sedan. Všechny motory a převodovky pocházejí z nabídky mateřského Renaultu. V nabídce najdeme tři motory benzinové (1.4 MPI, 1.6 MPI a 1.6 16V) a jeden diesel 1.5 dCi.

Oba motory MPI jsou osvědčenými osmiventilovými čtyřválci. Jde o levné, silné a nenáročné motory, jež perfektně ladí s celkovým pojetím modelu Logan. Oba motory se vyznačují vysokým točivým momentem, který je k dispozici již od nízkých otáček a díky němuž může řidič využít širokého rozmezí využitelných otáček.

Velká pozornost byla věnována také optimální hmotnosti vozu. V základní verzi má proto Logan MCV hmotnost pouhých  1165kg. Díky takto nízké hmotnosti jsou dosahovány jak lepší dynamické parametry vozu, tak i nižší spotřeba pohonných hmot.

Motor 1.4 MPI dává výkon 55kW (75 koní) v 5500 otáčkách a maximální točivý moment dosahuje 112 Nm ve 3000 otáčkách. Motor 1.6 MPI pak dosahuje výkonu 64kW (90 koní) při 5500 otáčkách a točivý moment vrcholí na hodnotě 128 Nm ve 3000 otáčkách. Oba motory MPI jsou spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, jakou najdeme také v modelech Renault Mégane II a Renault Laguna II. V případě obou těchto motorů jsou první tři převodové stupně kratší, díky čemuž je dosaženo rychlejšího rozjezdu a akcelerace vozu z nízkých rychlostí a otáček. Výhoda kratších převodových stupňů se projeví především při větší obsazenosti nebo větším zatížení Loganu MCV. Zbývající dva převodové stuně jsou delší, aby bylo dosaženo lepší akustické pohody při vyšších rychlostech a také snížena spotřeba pohonných hmot. S motorem 1.4 MPI tak Logan MCV dosahuje kombinované spotřeby paliva pouhých 7,6 l/100km.

Motor 1.6 16V nabízí dynamičtěji založeným řidičům vyšší výkon 77kW (105 koní) při 5750 otáčkách. Maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 148 Nm ve 3750 otáčkách, ovšem již ve 2000 otáčkách je k dispozici 90% této hodnoty. Logan MCV s tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h  za 11.8 sekundy. Maximální rychlost pak činí 174 km/h a kombinovaná spotřeba je pouhých 7,5 l benzinu na 100km.

Motor 1.6 16V je spřažen s pětistupňovou manuální převodokou JR s vylepšenou synchronizací a ovládáním lanovody. Díky tomuto řešení bylo dosaženo zkrácení drah řadicí páky a lepší přesnosti při řazení. Pro všechny benzinové motory platí servisní interval pro výměny oleje 30000 km.

Jediným zástupcem dieselových motorů pod kapotou Loganu MCV je motor 1.5 dCi. aké tento motor pochází od mateřského Renaultu a jde o čtyřválec se systémem vstřikování common-rail druhé generace a nízkotlakým přeplňováním. Kombinovaná spotřeba Loganu MCV s tímto motorem činí 5,3 l/100 km. Maximální výkon motoru  dosahuje 50 kW (70 koní) ve 4000 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm v 1700 otáčkách. V rozmezí 1500 až 3500 otáček je k dispozici přes 85% této hodnoty. Motor je opět spřažen s manuální pětistupňovou převodovkou s velmi dlouhými převodovými stupni, aby se co nejlépe využil vysoký točivý moment motoru a současně dosáhlo co nejnižší spotřeby paliva.

Foto: Renault

Vytisknout

Diskuze: Přichází nová Dacia Logan MCV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

M5 Touring

BMW M5 Touring - kombirychlík

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud