Záhada...

Jak se podařilo zajet Fernandovi Alonsovi jeho nejrychlejší kolo v závodě a zároveň tak dobrý čas v sobotní 2. kvalifikaci na GP Kanady?

Tak to je záhada, kterou se snaží vyřešit nejlepší analytici Formule 1. Navíc k tomu nemělo vůbec dojít, neboť tým Renault i sám jezdec před víkendem konstatovali že okruh Gilles Villeneuve příliš nevyhovuje jejich stávajícímu vozu. Úspěch na něm je totiž založen na velkém zrychlení a ostrém brždění, takže měli mít převahu vozy se silnými motory a především velkým kroutícím momentem v nízkých otáčkách. Samozřejmě dobrý grip při výjezdu je podmínkou.

Není pochyb o tom, že podvozek letošního monopostu Renault dává velmi dobrý grip a nejen v pomalých zatáčkách, ale inženýři od Renaultu neustále opakují, že na nejsilnější motory ztrácí ve výkonu. Přesto získal mladý Španěl 4. místo v kvalifikaci a nejrychlejší kolo těsně před druhým tankováním.

Je snadné předpokládat, že v závodě toho byl schopen jen díky tomu, že měl zbytek paliva, a tedy prázdný vůz. V tu chvíli nastupuje ale otázka, jak je možné, že identický čas zajel i v sobotní kvalifikaci a s plnou nádrží. Vždyť v závodě ujel 26 kol do své první zastávky v boxech, o 5 více než M. Schumacher. Nikdo z předních jezdců nevydržel na trati tak dlouho! V kvalifikaci musel tak Alonso mít zákonitě nejtěžší vůz. Navíc podmínky v závodě nebyly lepší, než v kvalifikaci. M. Schumacher a Montoya byli ve svém nejrychlejším kole oproti kvalifikaci v závodě o 3 desetiny vteřiny pomalejší. Ralf Schumacher o 5 a Rubens Barrichello dokonce o 8 desetin vteřiny.

Inženýři dalších stájí hledají způsob, jakým se něco takového mohlo stát. „Problém je v tuto chvíli v tom, že netušíme, jak to mohli udělat,“ řekl jeden z nich.

O kvalitách jezdce není pochyb, ale tato záhada je zatím v rozporu se všemi zákonitostmi. Formule 1 však není žádná magie a s největší pravděpodobností se odpověď dříve či později objeví...

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu