Faceliftnutý VW Touareg již v Paříži

Michal Otruba, 23. září 2006, 06:20 Google+

Velké luxusní SUV Volkswagen Touareg se na autosalonu v Paříži představí v novém hávu - proběhne zde světová premiéra jeho facelitnuté podoby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Touareg

Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Přední část vozu je kompletně přepracována, s vyjímkou kapoty nezůstala žádná část nedotčena. Společný znak všech nových Volkswagenů - chromová mřížka, se objevila i zde. Druhým významným bodem rekonstrukce se staly světlomety, ty jsou nyní s typickou kapkou na vnějším okraji (podobně jako u Eosu a Passatu). Za příplatek je možno objednat bixenony nebo světlomety s natáčením do zatáčky. Nový je také celý nárazník, velmi elegantně vypadají chromové linky na otvorech pro přívod vzduchu, kulaté mlhovky našly nové umístění. V zadní části vozu je nový spojler, který zlepšuje aerodynamiku, zadní světla mají trošku jiný design a bílé prosklení na zpátečce a blinkrech.

Nový Touareg vyjíždí na litých kolech s novým designem, k dispozici jsou také nové metalické barvy: Acatama šedá, Mountain šedá, Arctic Blue - stříbrná, stříbrná  Leaf, červená Sierra Red a antracitový odstín Galapagos.

Toto velké luxusní SUV bude mít jako první Volkswagen pod kapotou osmiválec s přímým vstřikem V8 FSI. Disponuje výkonem 257 kW (350 koní) a točivým momentem 440 Nm. Další zážehové agregáty zastupují V6 FSI produkující 206 kW (280 koní) a W12 produkující 331 kW (450 koní). Pro milovníky nafty je připravena trojice turbodieselů: V6 TDI naladěný na 128 kW (174 koní) nebo 165 kW (225 koní) a V10 TDI dávající 230 kW (313 koní).

Volkswagen v novém Touaregovi uvedl několik technologických novinek. Poprvé použil svůj nový patentovaný systém ABSplus. Princip spočívá v tom, že na nezpevněných površích jako je stěrk nebo písek Touareg díky systému trakční kontroly dočasně uzamkne kola a ty pak před sebou tlačí povrchovou vrstvu materiálu (brzdění klínem) a tím je brzdící účinek výraznější a brzdná dráha kratší. Vše se samozřejmě děje pod plnou kontrolou systému ABSplus.

Další inovativní novinkou je použití adaptivního tempomatu. Ten je založený na radaru umístěném v přední části vozu a přispůsobuje rychlost vozu aktuálním podmínkám před vozem a dokáže automobil i úplně zastavit. Z boku hlídá nového Touarega asistent změny jízdního pruhu, který monitoruje prostor vedle a za vozem a v případě obsazeného vedlejšího jízdního pruhu dalším vozidlem upozorňuje řidiče na možné riziko kontrolkou ve vnějším zrcátku. Z dalších bezpečnostních systémů je zajímavý ARP (ochrana proti převrácení), preventivní nárust tlaku v brzdové soustavě, když řidič náhle prudce odlehčí plynový pedál, brzdící podpora za deště a brzdící podpora při "vadnoucích" brzdách (další navýšení tlaku v brzdové soustavě).

Ochrana proti převrácení je dalším prvkem v oblasti pasivní bezpečnosti. Senzor snímající úhel naklopení vozidla a boční rychlost vyhodnocuje potenciální nebezpečí a v nejhorším případě vysílá impuls do řídící jednotky airbagů, ktera preventivně nafoukne hlavové a boční airbagy.

V interiéru najdeme nový multifunkční displej, který zobrazuje navigační ikony v 3D a také prezentuje výsledky naměřené radarem v přední části vozu.

Prodej nové verze začne v listopadu 2006.

Foto: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Faceliftnutý VW Touareg již v Paříži

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Aral

Aral zmodernizoval své logo

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud