Máme problémy, zní z Mercedesu. Realita, nebo strategické hry?

Pohonná jednotka Mercedesu F1: výfukový systém

Pohonná jednotka Mercedesu F1: výfukový systém | foto: Mercedes AMG F1 Team

Nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas přišel s prohlášením, podle kterého má jeho stáj problémy s novými pohonnými jednotkami pro sezonu 2021. Věří však, že do prvního závodu se je podaří vyřešit.

Mercedes Formuli 1 vládne nepřetržitě od sezony 2014, jinými slovy stříbrné šípy ještě během hybridní turoboéry nepoznaly hořkost porážky. Německá stáj získala všechny dostupné tituly, jezdecké i konstruktérské. Není se tak co divit, že také do sezony 2021 vstoupí Mercedes jako největší favorit. Zvlášť, když loňský ročník byl ve znamení mistrovské stáje dominantní. Doslova.

Jenže nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas varuje. Podle něj nejde při přípravách pohonného agregátu pro příští ročník vše podle plánu. Údajně se vyskytly problémy, které si žádají neodkladnou nápravu.

Pravdou je, že máme určité problémy s našimi motory. Děláme maximum pro to, abychom je opravili, jsem si jistý, že na začátek sezony budeme ve stoprocentní kondici," hlásí Thomas, který převzal pozici šéfa motorové divize po Andym Cowellovi. 

img-responsive

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

Je však dost dobře možné, že jde jen o jakousi formu strategických her. Ostatně Mercedes v nich, jak už jsme se mohli přesvědčit mnohokrát, vyniká. Také loni měly mít stříbrné šípy problémy se svými agregáty, avšak vývoj sezony tomu hned od prvního závodu absolutně nenasvědčoval. 

Na druhou stranu se letos hraje podle nových pravidel. Ta mimo jiné poprvé omezují čas, který mohou týmy se svými motory strávit na testovacích stolicích, což potvrzuje také Hywel Thomas. „Náš čas na dynamometrech je letos poprvé omezený. Musíme se proto snažit, abychom každou hodinu využili maximálně efektivně a z každé si odnesli maximum poznatků. Stejně tak letos poprvé připravujeme jen jedno velké vylepšení výkonu pro celý ročník. Dříve jsme naše novinky pro pohonnou jednotku dělili do menších balíčků. I to je velká výzva," uzavírá.

Diskuze:

Počet příspěvků: 20 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu