Válkou zničené Japonsko strádalo, pomocnou ruku podala elektrická Tama

-mao / AutoRoad.cz, 12. dubna 2018, 13:04 Google+

Elektromobily se v posledních letech objevují jak houby po dešti, ovšem málo kdo si uvědomuje, že se vlastně o žádnou novinku nejedná. Už na začátku 20. století byly elektromobily v módě, ovšem díky rychlému rozvoji spalovacích motorů nakonec upadli na delší dobu do zapomnění.V Japonsku však oprášili elektromobily krátce po druhé světové válce, kdy bylo palivo pro běžné automobily obtížně dostupné. Elektrická Tama tak tehdy vytvořila vizi, na jejímž konci je nyní nový Leaf.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektromobil Tama se poprvé objevil již v roce 1947

Elektromobil Tama se poprvé objevil již v roce 1947 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Hned na začátek bychom měli říci, že Tama není čistokrevným Nissanem. Za jeho výrobou totiž stála společnost Prince Motors, součást společnosti Tachikawa Aircraft Company, která se později stala součástí automobilky Nissan. A právě díky tomu se může Nissan chlubit 70-letou historií elektromobility.

V poválečném období se muselo Japonsko vypořádat s celou řadou problémů, mezi které patřil i nedostatek ropy a paliva. Výrobci automobilů tak byli doslova donuceni hledat jiné možnosti pohonu. V roce 1947 tak vznikl první prototyp elektromobilu Tama, což bylo dvoumístné užitkové autíčko, první svého druhu, které však skvěle reagovalo na nedostatek paliva.

Při konstrukci Tamy zužitkovali inženýři své znalosti z výroby letadel a navíc přišli s řadou řešení, které se objevují i u současných elektromobilů. O tom však až později. Tama v sériovém provedení dosahovala rychlosti 35.2 km/h a její dojezd se mohl pohybovat až okolo 96.3 kilometru, což rozhodně nebylo špatné. Tama našla řadu uplatnění, včetně vozidel Taxi.

Jak už jsme výše zmínili, u Tamy přišli technici s řadou originálních řešení, jako baterie zabudované v podlaze, které nyní Nissan využívá i u modelu Leaf. Technici tak už tehdy snížili těžiště a zlepšili ovladatelnost vozu. Dokonce i pocit z řízení a ovládání obou vozů má být vcelku podobný.

Nissan oslavuje 70-letou historii svých elektromobilů | zdroj: youtube.com

I na svůj věk dokázala Tama nabídnout prudkou akceleraci a dokonale tichou jízdu bez zbytečného hluku motoru. A zatím co Tama byla odpovědí na nedostatek, Nissan Leaf je odpovědí na naši dobu blahobytu a přebytku, které vede k znečišťování ovzduší, zhoršování zdraví, atd.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Válkou zničené Japonsko strádalo, pomocnou ruku podala elektrická Tama

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Prozradíme, co to obnáší

Volkswagen I.D. VIZZION

Auto bez volantu a pedálů už vyjelo na silnice, tohle se Volkswagenu skutečně povedlo

Mitsubishi Outlander PHEV

Elektromobil jako zdroj energie? Mitsubishi zkouší zajímavý experiment

Lamborghini Terzo Millennio

Lamborghini odkrylo karty, tahle budoucnost se nezavděčí všem

Prototyp Audi e-tron dostal několik zásahů bleskem

Hromosvod místo zásuvky? Audi vyzkoušela hodně netradiční experiment

Luxusní apartmány Hamilton Scotts nabízejí možnost zaparkovat v obýváku

Auto zaparkované v obýváku? Unikátní výhled vyjde na stovky milionů

reklama
reklama

Doporučujeme

Teslonda

Záhadná Teslonda? Vznikala v garáži, akcelerací se však dotahuje i na Bugatti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  4. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  5. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud