DISKUZE K ČLÁNKU

Povinné kryty a zákaz pneumatik? Tyhle šílenosti musela mít auta v roce 1974

Automobilový svět se od sedmdesátých let neskutečně změnil, což je vidět už na první pohled. Nicméně napadlo vás někdy, jak se vyvíjely předpisy? To, co dnes bereme za samozřejmost, by totiž řidiči v minulosti mnohdy brali za výstřední nesmysl. A někdy zase naopak.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Imrich B. (Hlasovali 3 lidé) 18.12.2017 16:05
Myslím, že šílený je redaktor. Co je špatnýho na… »
» Michal Z. (Hlasovali 3 lidé) 18.12.2017 18:32
Dobové předpisy, které redaktor nazývá… »
» Surcuf (Hlasovali 2 lidé) 18.12.2017 14:13
Ha,ha,ha pane "redaktore" ty lapače… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • renegate.74

    renegate.74

    185.163.41.XXX
    ...no taky si myslím že ty zástěrky by měly být povinné i dnes viz.připojištění čelního skla a s tím spjatý výdělek pojišťoven,hlavně že v dnešní lékárničce musíte mít masku pro poskytnutí umělého dýchání,když ji nasadím chlapovi co má plnovous,tahle maska absolutně postrádá účinnost,ale že v lékárničce není dezinfekce a kdysi tam musela být ,to mi fakt hlava nebere a úplně nejlepší je,že máme dvojsečné silniční zákony,ktere vymýšlejí rádoby vzdělaní a zodpovědní lidé,aby lidi zodpovědní za nehodu byli zodpovědnosti zbaveni a nevinnému byla přišita nějaká ta spoluúčast,prostě o těch nařízených nesmyslech dnešní doby by se dalo mluvit donekonečna a dokonce si troufnu řict,že právě pan redaktor je asi nezodpovědný šílenec,když mu jízda na poškozených pneu s trhlinami příjde normální

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Wanda L.

    Wanda L.

    86.49.154.XXX
    S tímto názorem lze jen souhlasit, používat rozdílné pneu s rozdílnými vlastnostmi na jedné ose je v určitých situacích jako je nouzové dobrždění či jízda na mokru nebo na sněhu poněkud nesmyslné. Ten kdo již řešil výměnu čelního okna díky kamínku který by jinak skončil v gumové zástěrce bude jistě také souhlasit. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Jan J.

    Jan J.

    188.120.222.XXX
    Zástěrky už nejsou povinný aby měly pojišťovny větší kšeft při pojištění čelního skla.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Já nevím, ale některé redaktory by měly vyměnit a nenechat je cokoli psát, protože co napíší, to perla. Nevím, co je k smíchu na tom, že na jedné nápravě musí být stejný druh a typ pneumatiky. Trouba redaktor nevěděl, že ještě hodně dlouho po válce byl problém s dostupností pneumatik a na auta se dávalo kdeco, jen aby se mohlo jezdit. Až v roce 1974 už bylo pneumatik dost, tak se to prostě uzákonilo - aby mohl být zákon vymahatelný. Totéž zástěrky za zadními koly - na našich dodnes špinavých silnicích plných písku a kamínků to byla věc neocenitelná. A mám dojem, že i před vyhláškou č. 32 byly vyhlášky jiné, které technický stav vozidel předepisovaly, jen je náš milý tupý redaktor jaksi neznal.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • turbo

    turbo

    88.101.140.XXX
    pravděpodobně pán redaktor má problém s minulou dobou, vše co považuje za šílené je podle něj dnes asi normální, jako jezdit na poškozených nebo opotřebených pneu, používat jiný druh světla u každého reflektoru. Mne spíš připasá jeho úvaha jako šílená. Vždyď i dnes všechny nákladní vozidla, přívěsy a návěsy jsou označovány povolenou rychlostí a je to věc majitele nebo provozovatele vozidla co je na tom dobově šílené? Technika kráčí mílovými kroky do předu a změny jsou proto nutné a při tomhle tempu i pokulhávají za dobou.
    Co tak se podívat na současnost jako "povinná sada žárovek " je dnes na místě když u mnoho aut je potřeba demontovat reflektor na výměnu žárovky a v extrému se při výměne žárovky musí demontovat kolo nebo nárazník, takže je nereálne si vyměnit žárovku na silnici, což se umocňuje se znižující se technickou zručností řidičů ale hlavně že se vyžaduje aby v autě byly a je do dobrá záminka k represi při kontrole ( spíš to je šílené)

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Michal Z.

    Michal Z.

    90.181.51.XXX
    Dobové předpisy, které redaktor nazývá přívlastkem 'šílené' mně zase až tak šílené (v kontextu s tehdejší dobou) nepřipadají. Dost by mě zajímalo, jaký přívlastek by pan redaktor užil k současným předpisům, plných nedostatků, nepřesností a nejasností, na které se pak dodatečně šijí všelijaké dodatky, doplňky, stanoviska a vysvětlivky, svědčící většinou o prostém diletantismu.
    Tehdy byla dikce jakékoliv legislativní normy jasná a přesná, jištěná ještě jednoznačným doprovodným komentářem, takže nebyl prostor pro advokátní tvořivost, kdy 3 advokáti mají jiný právní názor a všichni mají pravdu.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Ivan V.

    Ivan V.

    80.250.30.XXX
    Nejlepší byl zákaz, který přišel později a to třetí brzdové světlo. Zákaz toho, co za pár let začalo být předepsané. Já už tehdy četl článek o snížené četnosti nehod v New Yorku nárazem ze zadu po zavedení třetího brzdového světla a u nás to v té době bylo trestáno.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Protože jsme se sjednotili (kvůli vývozu aut) s EHK, kde prostě třetí brzdové světlo jaksi nebylo předepsáno. Všechna světla musela být jen a pouze v páru. Když dnes vidím kamiony ověšené padesáti světly naprosto k ničemu, být polišem, tak je odstavím a nenechám odjet, dokud tu barevnou hudbu z aut nesundají.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • Imrich B.

    Imrich B.

    82.142.103.XXX
    Myslím, že šílený je redaktor. Co je špatnýho na nepoškozených pneumatikách, stejných na jedné nápravě? Platí dodnes. Ojeté pneu? Zástěrky? Že to nestříkalo na auto jedoucím za ním? Teď jede malý auto a gejzír vody do prvního patra. Kryty kol aby šrouby nezranili chodce? Tenkrát si dával kde kdo světla který kdoví kde našel. Platí dodnes. dokonce přísněji.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Surcuf

    Surcuf

    194.228.76.XXX
    Ha,ha,ha pane "redaktore" ty lapače nečistot by měly být povinné i dnes................

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Vrozkrokkop K.

      Vrozkrokkop K.

      188.75.128.XXX
      Já jsem si na nové auto nechal namontovat zástěrky - originální od výrobce - ke všem čtyřem kolům. Omezily znečišťování MÉHO auta.
      01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační foto

Nejdelší dálnice světa? Mají tisíce kilometrů a stejně jsou většinou v lepším stavu než D1

Historie modelů Lamborghini

Znáte historii Lamborghini? Naučíme vás ji během pěti minut

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Citroen oznámil plány na nový reprezentativní sedan. Nahradí modely C5 i C6

Lancia 037 Stradale

Raritní Lancia sráží sběratele do kolen. 1 z 207 homologačních speciálů je v dokonalém stavu

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Češi mají řešení

Ferrari

Jak přišlo Ferrari vůbec ke svému znaku?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama