Lotus jako lidový hrdina osmdesátek? Ferrari porážel i se třetinou válců

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. listopadu 2017, 09:10 Aktualizováno 27.11.2017, 14:00 Google+

Pokud jste se chtěli v devadesátých letech pochlubit svými příjmy i vkusem, neexistovalo pro vás lepší auto než Ferrari Testarossa. Ovšem i za volantem této nestárnoucí klasiky jste se museli neustále bát jednoho nenápadného britského sporťáku, který dokázal nejednomu majiteli Testarossy pořádně srazit ego.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus Esprit Turbo SE

Lotus Esprit Turbo SE | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Tím nenápadným katem supersportů byl Lotus Esprit Turbo SE z roku 1989. Vůz, který se na trhu objevil již v druhé polovině sedmdesátých let, prošel v letech osmdesátých jak úpravou vzhledu, tak i techniky. A právě varianta SE byla tím nejzajímavějším, co mohl Lotus nabídnout. 

Na to ostatně zavzpomínal i MotorWeek, který před časem zveřejnil "retro" video připomínající první redakční testování vozu. Vzhled sice neprošel nijak zásadními změnami, ovšem pod kapotou to byla potěcha oka i smyslů. 2.2 litrový přeplňovaný čtyřválec dostal nový intercooler nazvaný "Chargecooler" a jeho výkon se zvedl na 264 koní, při overboostu dokonce na 280 koní. Úpravy se navíc dotkly i podvozku, takže vůz nyní lépe reagoval a v zatáčkách byl stabilnější.

Díky lehké konstrukci a této zásobě koní tak dokázal sprintovat z 0 na 96 km/h za 4.7 sekundy a jeho maximální rychlost se pohybovala kolem 257 km/h. To jsou úctyhodná čísla i na dnešní poměry, ovšem tehdy bylo zajímavým faktem, že Lotus strčil do kapsy i Ferrari Testarossa s motorem V12 - a to při poloviční ceně.

Lotus Esprit Turbo SE byl lidovým hrdinou milovníků rychlé jízdy (4:25) | zdroj: youtube.com

Testarossa akcelerovala na 96 km/h za 5.2 sekundy, ovšem šance zvrátit závod v její prospěch tu stále byla. Tedy za předpokladu trati, kde se Tastarossa mohla rozjet ke své maximálce 290 km/h.

V čem si však byly oba vozy víc než rovny jsou náklady spojené s provozem a zvěsti o jejich (ne)spolehlivosti. To druhé tedy platí zvláště pro Lotus, který byl pověstný mnohým, jen ne spolehlivostí.

Vytisknout

Diskuze: Lotus jako lidový hrdina osmdesátek? Ferrari porážel i se třetinou válců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW M4 v odstínu Ferrari Red vypadá zatraceně dobře

Největší showroom BMW? Místo nabízející každé představitelné BMW v Evropě…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud