Tovární tuning ze sedmdesátek? Pořádně střelený, jak dokazuje první ostré G-čko

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. listopadu 2017, 13:58 Google+

Když se řekne Mercedes-Benz třídy G, řada z nás s představí jeden z posledních pravověrných off-roadů, jehož schopnosti dalece převyšují vše, na co jsme od dnešních SUV zvyklí. Tento vůz však bývá také velice často spojován s divizí AMG, která posunula drsný off-road do segmentu luxusních automobilů. Začátky to však nebyly jednoduché.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První vyrobený Mercedes-AMG třídy G

První vyrobený Mercedes-AMG třídy G | foto: motor1.com

Sdílejte článek

To ostatně potvrzují i tyto fotografie prvního prototypu Mercedesu-Benz třídy G v úpravě AMG, kterými se pochlubila sama automobilka na jedné ze svých tiskových konferencí ve Stuttgartu.

Prototyp, o jehož eleganci bychom se mohli dohadovat několik hodin, vznikl v roce 1979, během prvního roku provozu společného závodu"Steyr-Daimler-Puch", a jeho hlavním smyslem byla propagace poměrně nového oddělení AMG. Tou dobou se totiž divize AMG zaměřovala zejména na čistě okruhové speciály, případně na unikátní stroje, jakým byl například Mercedes-Benz 300SL AMG z roku 1974.

A aby se AMG prezentovalo jak se patří, dělalo u Gčka prakticky všechno stejně, jako u ostatních svých produktů. Nejlépe je to vidět pod kapotou, kam lidé z AMG nastěhovali 5.6 litrový motor V8 z modelu třídy S, který byl v sedmdesátých letech druhým největším použitelným motorem.

Samotnou kapitolou je exteriér, který působí trochu jako slepenina všeho, co se válelo v dílně. Nenechte se ale zmást, jednalo se o tzv. "Tovární tuning" a vše bylo od Mercedesu posvěceno. Včetně extravagantní zlacené masky z modelu W123 a hranatých světel z modelu W116. Kromě "prazvláštní" přídě však Gčko lákalo pohledy a kdekdo se za ním otočil. Spekulace z webu Motor1 dokonce naznačují, že pro jisté prominentní klienty ze Středního východu byla vyrobena limitovaná série těchto vozů.

Pokud se však odpoutáme od minulosti a nahlédneme do blízké budoucnosti, pak nás už na jaře příštího roku čeká premiéra nové generace třídy G, která sebou jsitě přinese i nové modely AMG. Pod jejich kapotami by se měl objevit 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec (602k a 850 Nm), hybridní třílitr a 2.9 litrový šestiválcový nafťák.

Vytisknout

Diskuze: Tovární tuning ze sedmdesátek? Pořádně střelený, jak dokazuje první ostré G-čko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Někteří zaměstnanci Fordu začínají používat speciální exoskeleton EksoVest

Ovládnou továrny kyborgové? Ford už testuje první exoskeletony v praxi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud