Tovární tuning ze sedmdesátek? Pořádně střelený, jak dokazuje první ostré G-čko

-mao / AutoRoad.cz, 10. listopadu 2017, 13:58 Google+

Když se řekne Mercedes-Benz třídy G, řada z nás s představí jeden z posledních pravověrných off-roadů, jehož schopnosti dalece převyšují vše, na co jsme od dnešních SUV zvyklí. Tento vůz však bývá také velice často spojován s divizí AMG, která posunula drsný off-road do segmentu luxusních automobilů. Začátky to však nebyly jednoduché.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První vyrobený Mercedes-AMG třídy G

První vyrobený Mercedes-AMG třídy G | foto: motor1.com

Sdílejte článek

To ostatně potvrzují i tyto fotografie prvního prototypu Mercedesu-Benz třídy G v úpravě AMG, kterými se pochlubila sama automobilka na jedné ze svých tiskových konferencí ve Stuttgartu.

Prototyp, o jehož eleganci bychom se mohli dohadovat několik hodin, vznikl v roce 1979, během prvního roku provozu společného závodu"Steyr-Daimler-Puch", a jeho hlavním smyslem byla propagace poměrně nového oddělení AMG. Tou dobou se totiž divize AMG zaměřovala zejména na čistě okruhové speciály, případně na unikátní stroje, jakým byl například Mercedes-Benz 300SL AMG z roku 1974.

A aby se AMG prezentovalo jak se patří, dělalo u Gčka prakticky všechno stejně, jako u ostatních svých produktů. Nejlépe je to vidět pod kapotou, kam lidé z AMG nastěhovali 5.6 litrový motor V8 z modelu třídy S, který byl v sedmdesátých letech druhým největším použitelným motorem.

Samotnou kapitolou je exteriér, který působí trochu jako slepenina všeho, co se válelo v dílně. Nenechte se ale zmást, jednalo se o tzv. "Tovární tuning" a vše bylo od Mercedesu posvěceno. Včetně extravagantní zlacené masky z modelu W123 a hranatých světel z modelu W116. Kromě "prazvláštní" přídě však Gčko lákalo pohledy a kdekdo se za ním otočil. Spekulace z webu Motor1 dokonce naznačují, že pro jisté prominentní klienty ze Středního východu byla vyrobena limitovaná série těchto vozů.

Pokud se však odpoutáme od minulosti a nahlédneme do blízké budoucnosti, pak nás už na jaře příštího roku čeká premiéra nové generace třídy G, která sebou jsitě přinese i nové modely AMG. Pod jejich kapotami by se měl objevit 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec (602k a 850 Nm), hybridní třílitr a 2.9 litrový šestiválcový nafťák.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tovární tuning ze sedmdesátek? Pořádně střelený, jak dokazuje první ostré G-čko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150 Raptor na Nürburgringu

Obří pick-up na závodním okruhu? Ford Raptor předvedl na Nürburgringu neuvěřitelnou jízdu

Sanfreax & P3TE - Sexy Bitch (Original Mix)

VIDEO: Co je krásnější, holky nebo auta?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak co nejrychleji vychladit auto? Srovnání nejznámějších metod vás překvapí

Range Rover Velar přišel při srážce s mostem o střechu

První Range Rover Velar kabriolet? Tohle vyjde roztržitého řidiče draho

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen ukázal v akci speciál, se kterým pojede Pikes Peak

Známý YouTuber míří za mříže, luxusní vozy si kupoval za nakradené peníze

Známý YouTuber míří za mříže. Přišlo se na to, jak si vydělal na luxusní auta

reklama
reklama

Doporučujeme

Někteří zaměstnanci Fordu začínají používat speciální exoskeleton EksoVest

Ovládnou továrny kyborgové? Ford už testuje první exoskeletony v praxi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

  2. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  3. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  4. Tentokrát už to čínská automobilka s kopírováním opravdu přehnala

  5. Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Prozradíme, co to obnáší

  6. Tohle vrátí diesely na silnice. Začne hon na benzínové motory a masová elektrifikace ztratí smysl?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud