Messerschmitt nevyráběl jen stíhačky. KR175 je mikrovůz z invalidního vozíku

-jka / AutoRoad.cz, 28. října 2017, 08:29 Google+

Věříme, že si drtivá většina čtenářů pod označením Messerschmitt KR175 představí nějakou válečnou stíhačku. Málokdo by však za tímto označením čekal automobil. Jenže on to automobil opravdu je, a navíc, s dosti zajímavou historií. Proč se vlastně továrna specializovaná výhradně na stíhací letouny pustila do výroby automobilů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Messerschmitt KR175

Messerschmitt KR175 | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

Nápad vznikl zřejmě v roce 1952. Společnost Messerschmitt měla v té době zakázanou výrobu letadel, a tak se snažila přeměnit svou specializaci na výrobu čehokoliv jiného. V tom roce společnost oslovil jistý Fritz Fend, výrobce invalidních vozíků. Ten přišel s myšlenkou vyrábět malé motorové vozy založené právě na rozšířené "platformě" jeho invalidních vozíků. 

První vozidlo bylo v továrně Messerschmitt v Regensburgu vyrobeno v roce 1953 a dostalo se mu označení KR175. KR jest zkratkou pro "Kabinenroller", volně přeloženo jako "skůtr s kabinou". První kilometry ukázaly vozidlo jako dosti poruchové, a tak se během prvních pěti měsíců výroby dočkalo 70 konstrukčních úprav. Vůz KR175 se vyráběl téměř dva roky, během kterých z výrobních linek sjelo přibližně 15 000 kusů. V roce 1955 jej pak nahradil vylepšený model KR200.

img-responsive

řidítka a přístrojová deska | foto: wikimedia.org

Mikrovůz byl poháněn vzduchem chlazeným dvoutaktním jednoválcem  Fichtel & Sachs o objemu 0,173 litru. Nastartovat se musel zatažením za lano, později se však objevily i elektrické startéry, které se v roce ´54 staly standardem. Převodovka měla čtyři rychlosti, synchronizací ani zpátečkou však nedisponovala. Motor poskytoval výkon 6,7 kW (9 koní), a vůz o váze 210 kg (360 kg s plnou nádrží) dokázal rozpohybovat až na 80 km/h. Uváděná spotřeba paliva je 3,7 litru / 100 km.

img-responsive

Italská verze KR175 | foto: wikimedia.org

Na stejně vypadající vozy můžeme narazit i pod označením Mi-Val Mivalino. Italský výrobce motocyklů používal komponenty importované z Messerschmittu, do kterých pouze vsadil vlastní motor o objemu 172cm3

Google+ Vytisknout

Diskuze: Messerschmitt nevyráběl jen stíhačky. KR175 je mikrovůz z invalidního vozíku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Lavida

Volkswagen bere Čínu útokem, v Pekingu představil 9 nových modelů

Ford Fiesta ST míří na český trh, ceny začínají od 522 900 Kč

Ford Fiesta ST míří do českých showroomů. Základ startuje na půl milionu

Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury

Ani SUV, ani limuzína. Maybach představil unikátní koncept luxusu na kolech

BAIC BJ80 6x6 drze kopíruje Mercedes G63 AMG 6x6

Tentokrát už to čínská automobilka s kopírováním opravdu přehnala

Toyota plánuje novou revoluci na silnicích, postarat se o ni má systém DSRC

Hloupé řidiče zachrání chytrá auta, revoluci chce odstartovat Toyota

Dodge WC - rádiový vůz

Zapomenutý válečný hrdina? Dodge WC byl neúnavný pracant

reklama
reklama

Doporučujeme

Mince s motivem Fiatu 500

Italové milují svůj Fiátek, jeho podoba už pronikla i na mince

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  2. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  3. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  4. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  5. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  6. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud