Citroën Traction Avant? Kdysi změnil běh automobilových dějin. Přesto ho můžete pořídit za zajímavé ceny

-mao / AutoRoad.cz, 3. října 2017, 17:15 Aktualizováno 3.10.2017, 19:58 Google+

Asi málokterý motoristický nadšenec by neznal dnes již legendární Citroën Traction Avant, první sériový vůz vyráběný s pohonem předních kol, který od roku 1934 začal přepisovat dějiny automobilového průmyslu. Tento historický skvost se však stále dá sehnat i za zajímavé ceny.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.10. 12:37) Napište svůj názor
Citroen Traction Avant

Citroen Traction Avant | foto: eBay

Sdílejte článek

Traction Avant si řada lidí spojuje pouze se sériovým pohonem předních kol, ovšem tento Citroën byl výjimečný i v řadě dalších technických parametrů. Jmenovat můžeme například samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení předních kol, nebo odpružení torzními tyčemi. Třešničkou na dortu pak byl jeho odvážný ale elegantní design.

Vůz se vyráběl poměrně dlouho, konkrétně mezi lety 1934 až 1957, jeho produkce však zahrnovala zhruba 760 000 vozů v řadě různých provedení, které se rozpínají od luxusních limuzín, přes sedany, kabriolety, dvoudveřové kupé, osmimístné limuzíny až po hatchbacky.

Tento konkrétní kousek, na který upozornil web BarnFinds, je umístěn na akčním webu eBay a má za sebou vskutku pozoruhodnou minulost. Podle inzerátu byl součástí většího rodinného autosalonu Citroen v Kalifornii, ovšem ten byl před 30 lety uzavřen a tak majitelé přesunuli řadu svých aut do pouště, dál od slunných pláží Santa Monicy.

Postupem času rodina svou sbírku Citroenů rozprodala, ovšem dva si vozy si ponechala - a jedním z nich je právě tento Traction Avant, který byl desítky let schovaný kdesi ve stodole. A jak tohle uskladnění přežil? Překvapivě dobře.

Jak se v inzerátu píše, vůz je sice plný prachu a písku, ovšem koroze je na něm jen minimum. Přední polovina auta si dokonce uchovala svůj původní lesk, ovšem na zadní část zřejmě svítilo slunce a tak po čase vybledla. S trochou práce, snahy a úsilí by však stále mělo být možné, alespoň dle slov prodejce, barvu rozleštit do původního lesku.

Karoserie vozu je překvapivě kompletní a nic zde nechybí, ovšem s interiérem je to o něco horší. Těžko říct jaké bitvy se v něm odehrávaly, ovšem jen ze snímků je jasné, že bude potřeba ho kompletně odstrojit, přečalounit, vyčistit a znovu sesadit. 

Stejnou péči zřejmě budou vyžadovati mechanické části vozu, které budou bez pochyb plné prachu a jemného písku. Co se motoru týče, podle původního majitele by neměl být problém ho natočit, ovšem současnému prodejci se to bohužel nepovedlo. Jeho malá generálka tak jistě nebude od věci. 

Ačkoliv vůz má řadu chyb, jeho celkový stav nemusí být tak tragický, jak by se mohlo na první pohled zdát. Prodejce dokonce hrdě prohlašuje, že se jedná o ideální projekt pro zapáleného nadšence, který hledá program na dlouhé zimní večery. 

A cena? Je těžké odhadnout kolik těchto Citroenů se dochovalo dnešních dnů a v jakém jsou stavu, ovšem z historického hlediska se jedná o skutečnou revoluci na kolech. Vůz je přitom nabízen za cenu 8.900 dolarů, tedy cca 197.000, ovšem prodejce je ochoten dohodnout se i na nižší ceně. A to už je zajímavé, nemyslíte?

Google+ Vytisknout

Diskuze: Citroën Traction Avant? Kdysi změnil běh automobilových dějin. Přesto ho můžete pořídit za zajímavé ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.10.2017 12:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji do garáže. Důvod je bizarní

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

Škoda Karoq

OBRAZEM: Úspěšné SUV Škoda Karoq?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Toyota Sora

Toyota přichází s revolucí v hromadné dopravě. Autobus Sora je prostorný, výkonný a ekologický

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

reklama
reklama

Doporučujeme

Renault R5 Turbo 2 Evolution

Renault R5 Turbo Evolution: Opomíjený trhač asfaltu šlapal cestičku ostrým…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama