DISKUZE K ČLÁNKU

Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

Určitě vás překvapí, jak těžké bylo vybrat následující vozy. Pokud se podíváme do historie, úspěšných a krásných automobilů se u nás vyrobilo opravdu velké množství. Některé z nich nás ale v zahraničí nikdy proslavit nemohly, neboť z různých důvodů nikdy neopustili státní hranice či samotné brány automobilky (např. koncepty). Nakonec jsme pro vás vybrali tyto:

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 20.08.2017 09:07
Š 110 R nikdy neměla 62 k, ale pouze 52. Výkon 62… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Š 110 R nikdy neměla 62 k, ale pouze 52. Výkon 62 k byl podle SAE, tedy bez alternátoru, benzínové a vodní pumpy, tlumiče výfuku a filtru s tlumičem sání. Když se toto příslušenství namontovalo, klesl výkon na výstupním hřídeli na 52 k podle DIN. Proto to auto rychleji nejelo... :-)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • mida

      mida

      178.209.141.XXX
      No, ono to je i není správně. Dle SAE to BYLO těch 62 koní, ten samý motor podle DIN produkoval "jen" 52 koní. Ten rozdíl je v těch normách, takže autor má pravdu.
      Spíš mne mrzí, ža autor nezmínil i původní Škodu Felicii, tedy ten známý roadster kabriolet, který by si místo v přehledu zasloužil minimálně stejně, jako Š 1100 MBX.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Jenže o té normě tam není jediné slovo. Problém je, že ten výkon byl fabrikou uváděn od začátku výroby, asi aby aspoň opticky ukázal, že má motor větší výkon, než sedany... Přitom sedan 110 LS měl stejný motor, ale udával se výkon 52 kobylek... :-)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit
        • mida

          mida

          84.42.202.XXX
          Jj, vím, velmi dobře znám. Na těchto autech jsem se v podstatě vyučil. S těmi "stejnými motory je to podobné v modelech Garde, 120 LS a 120 GLS.
          Za zmínku také stojí dvě verze jednoho modelu: Škoda 130L. Ten se vyráběl od modelového roku 1984 ve dvou závodech: Ml. Boleslav a nebo Vrchlabí. Tento jeden model existoval ve dvou výbavách, které byly určeny místem montáže. Auto z Boleslavi bylo "chudší", než auto z Vrchlabí. Bylo to dáno tím, že výbava Š130L byla odvozena od toho "nejlepšího", co sjíždělo z linky v tom kterém závodě. Top výbava v Boleslavi byla verze 120 LS, kdežto ve Vrchlabí dělali ještě "luxusnější" verzi 120 GLS. Podle toho tedy existovaly ty dvě "stotřicítky"

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            No, ono o tom luxusu bychom si mohli povídat - použít jinak tvarovanou palubku, cyklovač stěračů a nachromovaný čumák za luxus dvakrát nepovažuji, ale v té době jsme byli rádi i za to... :-)
            Jinak Š 130 byla jen GL, GLS bylo označení jen u 120. Vrchlabí vyrábělo vždy jen luxusnější verze, to se vědělo. Nevím to přesně, ale tam nepracovali vězni, proto byla auta z Vrchlabí méně poruchová.
            Co mi nejvíce na minulém režimu vadilo, tak strach z toho, že plebs může mít auto s větším výkonem, aby si prostě nemyslel, že žije v zahnívajícím imperialismu. Přitom kdyby měly škodule o tak 20% větší výkon u každé řady, prodávaly by se na Západě daleko více a přiteklo by do republiky více deviz.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Nahlásit
            • mida

              mida

              84.42.202.XXX
              S těmi "stotřicítkami se trochu pleteš. 130 byla skutečně jen jedna s ozn. "L". Později (rok 1987) se do výroby dostal celohliníkový motor a s ním se spustila výroba modelů 135 a 136 a až tyto se vyráběli ve dvou výbavových verzích s ozn. L a GL.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Nepletu se, Š 130 se vyráběla ve dvou provedeních L a GL. Mám to dokonce potvrzeno včetně technických údajů od M. R. Cedrycha, jestli víš, kdo to je... Nevěříš-li, pošli mi mail a pošlu naskenovaný text z knihy.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Nahlásit

Aktuálně

Záběry ze závodu

Vsadili byste správně? Největší závod ve sprintu měl překvapivého vítěze

Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen zahájil předprodej Tiguanu Allspace, cenou poráží i Kodiaq

Koncept Bugatti Galibier

Co nahradí Bugatti Chiron? Ve hře je i elegantní čtyřdveřový hybrid

Ilustrašní foto: BMW M3 CSL

Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

Retro autobus Bender White 706 vozil turisty po národním parku Yellowstone od roku 1937

Stylovější autobus z 30. let nenajdete, White 706 má přitom za sebou desítky let tvrdé služby

Ilustrační foto

Volkswagen zlevnil filtry pevných částic, jaké výmluvy si majitelé dieselů připraví teď?

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama