Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

-mao / AutoRoad.cz, 14. července 2017, 16:50 Aktualizováno 14.7.2017, 17:18 Google+

Ačkoliv se o tom příliš neví, dokonce i v Rusku existovala snaha o výrobu sportovního vozu, který by svými tvary a výkony mohl konkurovat západním strojům jako Ferrari či Lamborghini. A právě tím druhým jmenovaným se nechal inspirovat Alexander Kulygin při stavbě netradičního vozu Pangolina 444GT

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pangolina 444GT

Pangolina 444GT | foto: Yaplakal.com

Sdílejte článek

Sportovní automobil Pangolina 444 GT vznikl začátkem osmdesátých let zásluhou konstruktéra jménem Alexander Kulygin, který se díky tomuto vozu zapsal do dějin ruských sportovních vozů.

Netradiční tvar karoserie byl bezpochyby inspirován italským Lamborghini Countach, od kterého si částečně vypůjčil i způsob nastupování. Zatímco u Lamborghini se však odklápěly směrem vzhůru a dopředu pouze dveře, v případě Pangoliny se odklápěla celá kabina.

Ačkoliv ambice tohoto vozu byly bezpochyby vysoké, jeho základem se stal podvozek z Lada/VAZ 2101, který je známější pod pojmem Žigulík. Z tohoto vozu byl převzat i motor, který po blíže nespecifikovaných úpravách dokázal rozhýbat Pangolinu k rychlosti až 180 km/h.

I přes specifický tvar karoserie však motor nebyl přesunut doprostřed, jak by mnozí čekali, ale zůstal nad přední nápravou. Pokud jste se k němu však chtěli dostat, museli jste nejdřív vyklopit kabinu a poté vyklopit i palubní desku, za kterou byl motor ukryt.

Pangolina však byla plná zvláštních řešení. Například onen zvláštní černý "poklop" nad hlavou řidiče je vlastně periskop, který umožňuje řidiči výhled dozadu. Také světlomety byly řešeny netradičně. Zatímco nad blatníky se vyklápěly dva klasické hlavní světlomety, uprostřed kapoty se nacházela řada čtyř přídavných výklopných světel.

Bohužel se nám nepovedlo zjistit jak dlouho se Pangolina 444 GT vyráběla, nebo kolik modelů vzniklo. S jistotou však víme, že před ukončením výroby se vůz vyráběl i ve verzi kabrioletu, který díky vyklápěcí kapotě nabízel alespoň snazší přístup k motoru.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tank LT 38

Čechoslováci vyrobili nejlepší lehký tank na světě. Němci si ho vyzvedli přímo v továrně

Automobilka Mitsubishi brzy odhalí svůj nový model kombinující prvky crossoveru a MPV

Mitsubishi představí nový model kombinující výhody Crossoverů a MPV

1953 Chrysler Custom Imperial - jeden z prvních automobilů vybavený klimatizací

Klimatizace chladí automobily již 64 let, její cesta však nebyla nejsnazší

Nově postavený Mercedes-Benz 190E

Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš? Mercedes boří mýty a lidé šílí nadšením

Automobilka Tesla zrušila možnost objednat si sedadla v klasické kůži, nahradila jí kůže umělá

Novou Teslu už si "v kůži" nekoupíte, automobilka pokračuje v cestě za nejekologičtějšími vozy

Ilustrační foto

Co dělat, když vám vosa vletí do auta?

Lexus LC500 vs. Aston Martin DB11. Kdo vyhrál v ostrém testu?

Souboj luxusních kupé: Lexus LC500 vs. Aston Martin DB11. Kdo vyhrál v ostrém testu?

reklama
reklama

Doporučujeme

Nová 306° kamera Nissan JukeCam s rozlišením 4K

Nissan se chlubí 360° 4K palubní kamerou, dostala název JukeCam

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vnite Pt: Sovětské Taxi předběhlo dobu o desítky let

  2. Lada 2151 Classic? Moderní Žigulík na druhou

  3. Svět žasne nad českým létajícím autem. GyroDrive je skutečný unikát

  4. Jak přežít srážku s autem? Kaskadérka se podělila o základní rady

  5. Ferrari P3 - italská odpověď na Aston Martin Valkyrie

  6. Smrdí vám interiér auta a nevíte co s tím?

reklama