Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

-mao / AutoRoad.cz, 14. července 2017, 16:50 Aktualizováno 14.7.2017, 17:18 Google+

Ačkoliv se o tom příliš neví, dokonce i v Rusku existovala snaha o výrobu sportovního vozu, který by svými tvary a výkony mohl konkurovat západním strojům jako Ferrari či Lamborghini. A právě tím druhým jmenovaným se nechal inspirovat Alexander Kulygin při stavbě netradičního vozu Pangolina 444GT

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pangolina 444GT

Pangolina 444GT | foto: Yaplakal.com

Sdílejte článek

Sportovní automobil Pangolina 444 GT vznikl začátkem osmdesátých let zásluhou konstruktéra jménem Alexander Kulygin, který se díky tomuto vozu zapsal do dějin ruských sportovních vozů.

Netradiční tvar karoserie byl bezpochyby inspirován italským Lamborghini Countach, od kterého si částečně vypůjčil i způsob nastupování. Zatímco u Lamborghini se však odklápěly směrem vzhůru a dopředu pouze dveře, v případě Pangoliny se odklápěla celá kabina.

Ačkoliv ambice tohoto vozu byly bezpochyby vysoké, jeho základem se stal podvozek z Lada/VAZ 2101, který je známější pod pojmem Žigulík. Z tohoto vozu byl převzat i motor, který po blíže nespecifikovaných úpravách dokázal rozhýbat Pangolinu k rychlosti až 180 km/h.

I přes specifický tvar karoserie však motor nebyl přesunut doprostřed, jak by mnozí čekali, ale zůstal nad přední nápravou. Pokud jste se k němu však chtěli dostat, museli jste nejdřív vyklopit kabinu a poté vyklopit i palubní desku, za kterou byl motor ukryt.

Pangolina však byla plná zvláštních řešení. Například onen zvláštní černý "poklop" nad hlavou řidiče je vlastně periskop, který umožňuje řidiči výhled dozadu. Také světlomety byly řešeny netradičně. Zatímco nad blatníky se vyklápěly dva klasické hlavní světlomety, uprostřed kapoty se nacházela řada čtyř přídavných výklopných světel.

Bohužel se nám nepovedlo zjistit jak dlouho se Pangolina 444 GT vyráběla, nebo kolik modelů vzniklo. S jistotou však víme, že před ukončením výroby se vůz vyráběl i ve verzi kabrioletu, který díky vyklápěcí kapotě nabízel alespoň snazší přístup k motoru.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Český výrobce má řešení

nehoda

Nemožné se stává skutečností? I takhle může vypadat běžný den v Rusku

nehoda vzácného Ferrari F12 TDF (cena přes milion $, jen 799 kusů)

Vzácné Ferrari F12 TDF, které zvládne 200 km/h pod 8 s, kompletně shořelo

Ilustrační fotografie

Emisní skandál ještě není u konce, Safe Diesel žaluje Škodu a Volkswagen. Přidáte se?

továrna budoucnosti

Žádné sci-fi, ale skutečný plán skupiny PSA na příští desetiletí. Takhle vypadá továrna budoucnosti

Ilustrační foto

Proč na "stopce" musíte zastavit? Tohle a další pokuty v ČR

Ty to zvládneš

Mají chodci absolutní přednost?

reklama
reklama

Doporučujeme

Nová 306° kamera Nissan JukeCam s rozlišením 4K

Nissan se chlubí 360° 4K palubní kamerou, dostala název JukeCam

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

  2. Nejrevolučnější auto, o kterém jste zřejmě nikdy neslyšeli, slaví 50. narozeniny

  3. Statisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey už čekají na sešrotování, ten pohled je tragický

  4. Proč na "stopce" musíte zastavit? Tohle a další pokuty v ČR

  5. Řidič schovaný v sedadle? Podívejte se, co tím automobilka Ford sleduje

  6. Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Český výrobce má řešení

reklama

Zprávy odjinud