Trabant nebyl jen model 601. Znáte tyhle varianty?

AutoRoad.cz, 27. dubna 2017, 16:34 Aktualizováno 27.4.2017, 17:02 Google+

Trabant s dvoutaktním motorem a karoserií z duroplastu představoval jeden ze symbolů NDR. Když se řekne Trabant, většině se nejspíš vybaví model 601, který byl nejrozšířenější. Automobilka však měla v repertoáru více modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Srazy majitelů Trabantů jsou poslední dobou velice populární

Srazy majitelů Trabantů jsou poslední dobou velice populární | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Automobily značky Trabant se vyráběly v továrně bývalé automobilky Horch na území Německé demokratické republiky. První automobily Trabant začaly sjíždět z výrobní linky 7. listopadu 1957, tedy v den 40. výročí velké říjnové socialistické revoluce. Jednalo se o prototyp Trabant 500 (P50) vyráběný až do roku 1962.

Přijmeme nové redaktory. Pošlete nám své CV na redakce@autoroad.cz 

img-responsive

Trabant P50 byl předchůdcem modelu 601 | foto: wikimedia.org

Trabant P50 byl na svou dobu poměrně pokročilým automobilem. Nabízel přední pohon, lehkou samonosnou karoserii z duroplastu a nezávislé zavěšení. Už tehdy byl však slabou stránkou jeho dvoudobý spalovací motor. Na západě už se tou dobou celkem běžně vyskytovaly motory čtyřdobé, které byly ekologičtější a hlavně efektivnější. Vzduchem chlazený motor v P50 měl objem 500cma nabízel výkon pouhých 13 kW (18 koní). V pozdějších letech byl motor zvětšen na objem 600 cm3 a výkon dosahoval hodnoty 23 koní.

img-responsive

Klasické provedení Trabantu 601 | foto: pixabay.com

V roce 1962 nastoupil na trh novější model 601. Ten byl v podstatě pouhým faceliftem modelu P50. Designéři ze společnosti Trabant předpokládali, že výroba modelu 601 bude trvat nanejvýš do roku 1967. Trabant se však v nezměněné podobě vyráběn až do roku 1990. Návrháři však stále pracovali na prototypech, které by pro Trabant konečně znamenaly výraznou změnu. Jedním takovým byl prototyp P1100, který by vdechl značce čerstvý vítr do plachet.

img-responsive

Prototyp Trabantu P1100 | foto: wikimedia.org

Trabant 1100 byl totiž navržen s použitím čtyřválcového modelu z VW Polo o obsahu 1.05 litru a výkonu 45 koní. Vůz vypadal moderněji, byl výkonnější, tišší a ekologičtější. Modernizací prošel i interiér, vůz dostal novou palubní desku a řazení se přesunulo na podlahu. Novinka měla dostat i přední kotoučové brzdy.

img-responsive

Trabant 1.1 vycházel z modelu 601. Pod kapotou se však ukrýval čtyřválcový motor z VW Polo (foto:Asterion) | foto: wikimedia.org

K výrobě progresivního trabantu P1100 nakonec bohužel nedošlo. Největším pokrokem tak zůstalo zabudování čtyřválcového motoru z VW polo do staré karoserie Trabantu 601. Spolu s tím dostala 601 i přední kotoučové brzdy a řazení na podlaze. Takto modernizovaný Trabant dostal označení 1.1 a od starších verzí se odlišoval především odlišnou čelní maskou. Jeho výroba probíhala pouze v letech 1989-91.

img-responsive

Trabant 601 ve verzi Kübel byl používán zejména armádou. Později přišlo jeho civilní provedení pod názvem Tramp (foto:LutzBruno) | foto: wikimedia.org

Jedinou vyráběnou a skutečně výraznou variantou modelu 601 se tak stal model Kübel. Ten byl postaven ve stylu Jeepu a určen byl výhradně pro potřeby armády. Od ostatních modelů 601 se odlišoval chybějícími dveřmi, plátěnou střechou a pomocným vytápěním. Později se model Kübel prodával i v civilním provedení pod názvem Tramp.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Trabant nebyl jen model 601. Znáte tyhle varianty?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový VW Tiguan Allspace

VIDEO: Nový Volkswagen Tiguan Allspace je hrozbou pro Kodiaq

Dodge Challenger Hellcat na úprku před policií

Dodge Challenger Hellcat prohnal policejní vozy, zloděje zastavila až prázdná nádrž

Koncept Deep Orange 7

Budoucnost MINI v podání studentů: Technika úchvatná, ale co ten design?

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový trailer filmu Cars 3 odhaluje více z nového příběhu

Už jste viděli nový trailer k filmu Cars 3?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud