Jedenáct vozů značky Mercedes-Benz se má stát ozdobou slavné a velmi sledované výstavy automobilových veteránů.
Ve dnech 5.–9. dubna 2017 bude probíhat v německém Essenu již 29. ročník slavné výstavy historických automobilů s názvem Techno-Classica Essen.
A právě na této velkolepé akci, která se tradičně těší obrovskému zájmu návštěvníků z celé Evropy, se chystá zazářit stuttgartská automobilka Mercedes-Benz. Oněmi zářícími hvězdami bude jedenáct vystavovaných vozidel značky Mercedes-Benz symbolizujících více než 110 let sportovní historie automobilky.
Hlavním lákadlem bude Mercedes-Simplex z roku 1903. Své přízvisko získal díky jednoduchosti, s níž se dal ve své době ovládat. Disponoval výkonem motoru 40 koní a byl schopen překročit rychlost 100 km/h. Není proto divu, že dominoval tehdejším prestižním závodům na francouzské Riviéře.
Další zajímavé exponáty budou zastoupeny vozy Mercedes-Benz typu S (W 06), Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen (W 29) či legendárním automobilem Mercedes-Benz 300 SLR (W 196 S). Dále se zde představí Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), Mercedes-Benz 230.6 (W 114), Mercedes-Benz 230 E (W 123), Mercedes-Benz 300 SL (R 107) a Mercedes-Benz 300 SL (R 129).
Tuto pomyslnou procházku automobilovou historií zakončí moderní zástupce divize AMG – vůz Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?