Návrat do minulosti: Audi Quattro

Martin Kovalčík, 24. prosince 2005, 16:35 Google+

Čtyři kruhy ve znaku a čtyři poháněná kola, tohle je rok 1980. Konečně mohl průměrný řidič okusit kvality závodního vozidla, se kterým se doposud proháněli jen ti nejlepší jezdci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Quattro

Quattro | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Hned v roce 1980 se stalo Quattro hvězdou na Ženevském autosalónu. Zkrátka jeho revoluční pohon všech kol byl jedinečný a díky němu neměl ve své době konkurenci a to se odrazilo na mnoha vítězstvích v téměř všech odvětvích automobilových závodů. Podvozková plošina je převzata z audi 80, má však rozšířený rozvor i rozchod kol. Některé komponenty jsou převzaty ze většího modelu audi 200, například zavěšení kol typu MacPherson a brzdy z posilovačem. Pod kapotou se skrývá 5-ti válcový motor, který zaplňuje veškerý prostor. Obsah 2,1 litru je dopován dvěmi turbodmychadly KKK a dává solidních 200 koní v 5500 ot. a točivý moment 285N.m v 3500 ot, ten je přenášen přes středový diferenciál v poměru 50:50 na všechna čtyři kola s možností uzamčení páčkami u ruční brzdy. Přestože jsou záměrně použity dvě malá turba, je prodleva mezi sešlápnutím plynu a skutečnou akceleraci dosti znatelná, což je velkou výtkou tohoto modelu.

Teprve za volantem zjistíte co je Audi a jeho systém Quattro zač! Stačí vytočit motor na hranici šesti tisíc otáček a rychle pustit spojku, špičková adheze vás katapultuje na sto kilometrovou rychlost za pouhých 7,3 sekundy a je téměř jedno o jaký povrch se jedná! Maximální rychlost dosahuje 220km/h. Brzdný účinek je průměrný, za to trakce v zatáčkách je pozoruhodná a dovoluje vozidlu jet opravdu velmi rychle. V kritických situacích je nedotáčivá jako předokolka, z které v podstatě Quattro vychází. Při rychlém ubrání plynu se utrhne do přetáčivého smyku. Jeho řízení je zábavné, ale zároveň vyžaduje zkušeného řidiče.

foto: autoindex

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: Audi Quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

3 Touring

BMW řady 3 touring od AC-Schnitzeru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud