Odpolední Monza nenabídla nic převratného - V čele duo Mercedesu

Robert RoBertino Pavelka / PH, 4. září 2015, 15:00 Aktualizováno 4.9.2015, 16:50 Google+

MONZA - 2. TRÉNINK: Páteční odpoledne má většinou ráz závodních simulací, takže po většinu půldruhé hodiny sledují diváci vozy, které krouží kol dokola koukolem a nikoli ve snaze urvat co nejlepší čas. Tak tomu bylo i v chrámu motoristické historie - na Autodromo Nazionale di Monza

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 05.09. 01:48) Napište svůj názor
Rosberg si dvakrát vyzkoušel i prostředí mimo trať

Rosberg si dvakrát vyzkoušel i prostředí mimo trať | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Oproti dopoledni se poněkud "polepšily" teploty - ovzduší vykazovalo 23°C, trať "žhnula" hodnotou 34 °C, vanul příjemný jižní větřík a vlhkost vzduchu se ustálila na 54 %.

Do tohoto prostředí jako první vpluli Will Stevens a Fernando Alonso. Zatímco pilot McLarenu jen obkroužil instalační kolo, Manor si zapsal první a poslední nejrychlejší čas při svém odpoledním působení - 1:38,345. Bylo jasné, že tato hodnota neposlouží ani jako orientační výkon.

Krátce nato už se proháněly po okruhu Ferrariho modly - Räikkönen stanovil základ 1:26,684, Vettel ho později poopravil na 1:26,548. Na chvíli se do čela prosadil Hülkenberg na velice agilním voze Force India (1.26,439), aby se věci vrátily do zajetých kolejí. Jakmile vyjely Mercedesy, bylo jasné, kdo je na Monze pánem.

Nejdřív v těsném gardu Hamilton (1:25,683) a Rosberg (1:25,617), pak si pozice prohodili a Lewis si vylepšil maximum na 1:25,285, na což Nico stačil odpovědět už jenom výkonem 1:25,451. Zatímco většina pilotů po první čtvrthodince až dvaceti minutách, absolvovaných na středně tvrdé směsi zamířila do boxů, Hamilton ještě potvrdil svůj výkon (1:25,133) a uzavřel první část tréninku.

img-responsive

Daniel Ricciardo prožil v první části odpoledního tréninku zajímavou zkušenost - projel si Monzu opravdu důkladně | foto: Red Bull Racing

Zaregistrovali jsme i několik drobných problémů, z nichž ten největší potkal po 11 minutách Ricciarda. Zablokovala se mu převodovka a Australan se musel celé kolo ploužit na 1. rychlostní stupeň. Grosjean se ve Variante Ascari podíval mimo trať, kuriózní zastávku v boxech absolvoval Massa, aby mu mechanik sloupl z levé zadní pneu nějaký cizí předmět.

Po dvaceti minutách se tedy začaly na trati objevovat vozy s měkkými pneumatikami, první si je nazul Carlos Sainz jr., a záhy se opět ukázalo, že Mercedesy nehodlají připustit jakékoli dohady o tom, kdo ovládá současné startovní pole F1. Hamilton po půlhodině stanovil nejlepší čas, Rosberg přes veškerou snahu zůstal druhý. Force India opět potvrdila vysoké ambice, Ferrari aspoň částečně stáhlo hrozivou ztrátu z dopoledne. 

Jenson Button najíždí v tréninku do Parabolicy

Jenson Button najíždí v tréninku do Parabolicy | zdroj: Honda Racing F1

A - konec zvonec, nebo spíš přechod k simulací závodního režimu, v níž někteří piloti střídali žlutě a bíle označené pneumatiky. Časy se konstantně pohybovaly v rozpětí 1:27 (Mercedes) přes 1:28 (zbytek pole) až k 1:30 (McLaren, Manor). Vlastně kromě Verstappenova výletu mimo trať při nájezdu do Variante Ascari, kdy stačil zvládnout hodiny a zastavit ještě před bariérou, nedošlo k podobně významnému dramatu.

Potíže ve Variante del Rettifilo měl Sergio Pérez, který tu zničil jednu z polystyrénových zábran, stejně se vedlo o několik minut později i Rosbergovi, a Němec si proplul mimo vyhrazenou trať i Variante della Roggia. 

Jenson Button jako jediný ze startovního pole nezajel na měkkých pneumatikách žádný měřený čas a nejvíc se trápil Daniil Kvjat - nejdřív dlouho vůbec nevyjížděl na trať a zbytek svého působení absolvoval většinou na středně tvrdé směsi.

Počty ujetých kol za druhý trénink (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Počty ujetých kol za druhý trénink (vlevo) a za pátek celkem (vpravo) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Maximální rychlosti: 1. Pérez 356,8; 2. Rosberg 353,1; 3. Hülkenberg 352,5; Grosjean 348,8; 5. Bottas 348,5; 6. Hamilton 348,3; 7. Massa 347,5; 8. Vettel 346,3; 9. Maldonado 345,6; 10. Räikkönen 344,9 km/h.

Porovnání nejrychlejších sektorů 2. tréninku a jejich součtu se skutečně zajetými časy

Porovnání nejrychlejších sektorů 2. tréninku a jejich součtu se skutečně zajetými časy | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Přehled všech časů: PDF.

Výsledky:

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:24,279
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,021
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari+ 0,759
4. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team+ 0,999
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,046
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari+ 1,101
7. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,218
8. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team+ 1,234
9. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1,368
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing+ 1,612
11. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team+ 1,835
12. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team+ 1,854
13. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing+ 1,943
14. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso+ 2,175
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso+ 2,362
16. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda+ 2,687
17. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team+ 3,922
18. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team+ 4,160
19. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda+ 4,192
20. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing+ 4,444

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Odpolední Monza nenabídla nic převratného - V čele duo Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 05.09.2015 01:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton si v prvním tréninku počínal suverénně, nestačil na něj ani jeho týmový kolega

Hamilton na úvod v Monze předčí Rosberga, Ferrari ztrácí přes 1,5 sekundy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud