Během několika posledních autosalonů nás automobilka Volkswagen seznámila s celou paletou elektrických konceptů, které se mají vydat na silnice během několika let. Úspěchy s elektrickými vozidly však automobilka slaví již nyní, jak potvrzuje nedávné prohlášení nejvyššího představitele automobilky.
Herbert Diess, předseda představenstva automobilky Volkswagen, v nedávném projevu prohlásil, že zájem o elektrický model e-Golf je natolik silný, že je téměř vyprodáno. „Prodeje našich elektrických vozidel byly během roku 2017 třikrát vyšší, než v roce 2016. Model e-Golf je téměř vyprodaný, což naznačuje, že zákazníci už jsou připraveni na přechod k eletromobilitě hned jak budou ceny správně nastaveny," uvedl Diess během výroční mediální konference.
Podle společnosti Clean Tecnica byl v lednu tohoto roku e-Golf nejlépe prodávaným bateriovým elektrickým vozidlem v západní Evropě. Elektrického Golfu se prodalo 1985 kusů, přičemž například Renault Zoe se dočkal 1871 prodejů a BMW i3 si našlo 1867 nových majitelů.
Tyto čísla jsou pro Volkswagen obzvláště dobrá, obzvlášť přihlédneme-li ke skutečnosti, že e-Golf je klasickým automobilem, který dostal místo spalovacího motoru elektromotor a baterie. Většina jeho konkurentů již ale byla vyvíjena přímo jako elektromobil, což jim dává v mnoha ohledech navrch.
Navzdory výborným prodejům bude -Golf brzy nahrazen čistě elektrickým modelem I.D. Hatchback, který by měl dorazit okolo roku 2020. Poté by mělo následovat ještě několik dalších modelů, které ponesu název I.D. a jejichž koncepty jsme v posledních letech mohli vidět.
V roce 2022 bychom se měli dočkat elektrického I.D. Crozz, čímž by měl celkový počet elektrických modelů narůst na celkově 16 elektromobilů. Podle Diesse bychom se však do roku 2030 měli dočkat těžko uvěřitelných 300 elektrifikovaných modelů se znakem VW na kapotě.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?