DISKUZE K ČLÁNKU

Boom jménem operativní leasing. Opravdu je tak přelomový, nebo se nevyplatí?

Trh s novými automobily zažívá v posledních letech velký boom s názvem "Operativní leasing." A vlastně se ani není čemu divit, vždyť kdo by nechtěl jezdit v novém automobilu s minimálními náklady na provoz? Ovšem jako v každém případě, i tahle mince má dvě strany.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Boom jménem operativní leasing. Opravdu je tak přelomový, nebo se nevyplatí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 18.02.2018 00:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 09.02.2018 14:02
Moje bývalá firma dostala shora nařízeno, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

David B.

David B.

89.24.209.XXX
Já si nejsem úplně jistý, zda jsem cílovka tohoto "boomu", jak popisujete... :-) Mám svoje auto, které jsem si kupoval za hotovost od https://www.rpz.cz/renault/ , kterou jsem si sám vydělal, tudíž mne ani nenapadlo přemýšlet nad tím, že bych si mohl vzít na automobil půjčku a nebo jezdit v podstatě v cizím voze. Mně se to nelíbí, když na svoje auto nemáte finance, tak bych doporučil MHD.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Michal U.

Michal U.

217.75.217.XXX
Co to jsou "provozní hmoty" ?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Pan T:
Abych to upřesnil - špatně čtete, psal jsem "nenajel více než" a ne minimálně. Kromě toho umím počítat a vím, kolik servis stojí, navíc, když se udělal jen 6x za dobu nájmu. Prakticky šlo jen o oleje a filtry, jednou přední destičky a před vrácením posledního auta odešlo vodní čerpadlo, což je ale porucha málokdy se vyskytující. Gumy se dají sehnat za šestku na celé auto a není to Čína, značka a rozměr je ve smlouvě. První rok byly gumy zdarma od výrobce a servisu (zimní kola) a pak jsem za sezónu potřeboval 2 sady, tedy zhruba za 12 000 Kč. Servis býval tak okolo 4000 Kč a kolik stojí pojištění nevím. Co se týká poškození - podle toho, co jsem četl ve smlouvě, tak na takové poškození by auto muselo stát v garáži a ven vyjet jen v neděli brzy ráno za slunečného počasí. Když to hodně zaokrouhlím, tak jim vypláznu půl melounu za tříletý nájem - a ve finále nemám nic. Nyní jako OSVČ zatím jezdím se svou starou Feldou a až se vydělá na nové, tak ho určitě nekoupím na OL. S předchozími Octaviemi v dobách nákupu za hotové jsem najížděl bez problémů za 4 roky přes 250 000 km a i za tak ojeté auto jsme dostávali docela hodně peněz, cena se pohybovala hodně nad 120 000 Kč - a to jen proto, že auto obhlížel znalec, který moc vstřícný nebyl. Pokud si auto nechám, mohu ho dojezdit do bezvědomí a po x letech ho hodit do šrotu nebo nějakému mlaďasovi za třicítku prodat. A za ty roky mi dokáže v klidu vydělat na nové, které je opět moje. A nemusím si dělat hlavu s tím, jestli budu mít na splátku nebo nebudu, což je u OSVČ docela příjemné.

P. S.: psal jsem , že pořizovací cena auta byla 605 000 Kč, ale jde o ceníkovou včetně DPH. Pro firmy se DPH neplatí, takže cena v papírech byla o těch 21% nižší. Pro firmy je možná OL lepší proto, že nemá auta v majetku, ale celkově to vychází dráž s tím, že o autu rozhoduje někdo jiný a ne provozovatel. Pro běžného občana jsou to vyhazované peníze. Když nebourám, mám vysoký bonus u pojišťovny (osobně 70%), což u auta na OL není reálné. A co se týká servisu, kamárád má zcela jiné ceny, než autorizované servisy a dělá stejně dobře, možné že i lépe s tím, že si u auta mohu počkat a vidím, jestli mi ten olej skutečně vyměnili tak, jak jsem chtěl...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
PanT

PanT

10.94.4.XXX
Nevím, zda jste měl prostě smůlu na poskytovatele, nebo jste si příběh trochu přibarvil. Nicméně jako bývalý zaměstnanec leasingovky (rok zpátky jsem ukončil pracovní poměr v tomto oboru) na toto musím reagovat - minimální nájezd 200 000 je hloupost - to je maximální nájezd. Leasingovka po 200k najetých KM považuje auto za prodejné jen s obrovskou ztrátou. Většinou se pohybuje od 10 000 km za rok, ale nabídku si volíte individuálně. Dále je dnes naprosto běžné, že si vůz konfigurujete zcela sám a leasingovka Vám ho pak "koupí", takže pokud jste byl nespokojen s výkonem a kvalitou vozu, je to chyba zaměstnavatele, který Vám tento vůz vybral. Ty kupecké počty u splátky jsou pak úplně k smíchu. Jistě, podstatnou část splátky tvoří amortizace (pořizovací cena - zůstatek rozpočteno do měsíců), ale musíte k této částce přičíst měsíční pojistné (POV, HAV, asistence, sklo,...) + předpokládané náklady na servis (u autorizovaných partnerů, kde jsou samozřejmě ceny vyšší než u Frany v garáži) + pneu (počítá se počet sad dle ročního nájezdu) + i úrok (nikdo nedělá nic zadarmo, s inflací bojujeme všichni, ale i tak bych se divil, kdyby byl vyšší, než 5% z měsíční splátky). Výsledné náklady u vrácení vozu jsou problém, to máte pravdu, ale 1) prohlídku dělá nezávislá firma, takže nedochází ke střetu zájmů a 2) přehled akceptovatelného a neakceptovatelného poškození znáte předem a nic Vám nebrání nahlásit to jako pojistnou událost a vše nechat opravit z pojištění... Tolik k Vašemu komentáři.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Surcuf

Surcuf

194.228.76.XXX
Zákazník platí jen "provozní hmoty..." Takže třeba písek u pick-upu jo? Bože, Bože............

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Moje bývalá firma dostala shora nařízeno, že všechna vozidla musí být na OL. Takže jsme jako telata platili jako mourovatí - hlavní bylo, že auta nebyla v majetku. Jinak že je to levnější - ani omylem. Základní podmínkou je nenajet víc, jak 200 000 km za dobu pronájmu, což při mém nájezdu býval problém a řešil se tím, že moje bohatě vybavené a výkonné auto se na dva měsíce (v zimě) výměnilo za nevýkonnou plečku v dost rozhrkaném stavu, s kterou se jezdilo na poštu a zpět. Takže moje nové auto se ničilo studenými starty a dvoukilometrovýni jízdami a já si ničil záda téměř nefunkčními tlumiči pérování a skřípal zuby, když jsem nedokázal předjet starou Avii...
A ohledně ceny - měsíčně cca 16 000 Kč, tedy krát 36 rovná se 576 000 Kč. Pořizovací cena auta 605 000 Kč... Takže jestli je OL pro někoho ekonomicky výhodný, tak jen a pouze pro leasingové společnosti. Ano, máte každé 3 - 4 roky nové auto, ale za jaké peníze. Když si koupím auto za hotové, tak sice k němu ještě připočtu servis a pneu, což v dnešní době není horentní částka, ale mám stále svoje auto a při 200 000 km za něj ještě dostanu docela dost peněz, které použiji na nákup dalšího. U OL nedostanu nic, maximálně tak jednu pěstí... A přeji vám pozorovat přejímacího technika, který hledá na autě kdejakou volovinu ("tady máte poškozené přední sklo, vidíte to?" - tečka pod stěrači, která ničemu nevadí, navíc sklo bylo tečkované od písku z náklaďáků a bylo zralé na výměnu, přitom vůbec nezaznamenal opravovaný lak na předním blatníku, který měl trochu jiný odstín, hlavně, že důležitě měřil tloušťu laku... :-) ) a všechno důležitě fotografuje. Když 5x objedu zeměkouli, tak je jasné, že auto nebude jako nové... Nakonec na těchto detailech napočítal 17 000 Kč...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Václav Laurin (vpravo) a Václav Klement (vlevo)

Neznámé tváře slavné Škody? Bez nich by nebyla tam, kde je dnes

Další příklad, jak může dopadnout agresivita na silnicích

Agresivita na silnici skončila převráceným SUV. Tady bylo od začátku všechno špatně

Tatra 613 Police Special

Policie zkoušela jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

Kanadští vojáci dokáží rozebrat klasický Jeep Willys během minuty

Lze rozebrat Jeep během minuty? Šokující podívaná

Nejdelší balancování s autem na hlavě? John Evans zvládl udržet 160 kg vážící Mini 33 sekund

Nejabsurdnější motoristický rekord v historii? Postaral se o něj tenhle šílenec

BMW M8 GTE

BMW představilo motor pro M8 GTE. Tohle monstrum je technický unikát

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama