Boom jménem operativní leasing. Opravdu je tak přelomový, nebo se nevyplatí?

-mao / AutoRoad.cz, 9. února 2018, 13:19 Aktualizováno 9.2.2018, 13:31 Google+

Trh s novými automobily zažívá v posledních letech velký boom s názvem "Operativní leasing." A vlastně se ani není čemu divit, vždyť kdo by nechtěl jezdit v novém automobilu s minimálními náklady na provoz? Ovšem jako v každém případě, i tahle mince má dvě strany.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 18.02. 00:26) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Hned na začátku je potřeba říci, že neexistuje univerzální odpověď na otázku, zda je operativní leasing dobrý nebo špatný. Jednak záleží na vašich potřebách a také na jisté míry i na vašich schopnostech či štěstí. O tom ale až později, na začátek by bylo dobré si shrnout, co to vlastně operativní leasing je.

Operativní leasing se dá popsat jako dlouhodobý pronájem vozu, na jehož konci vůz opět vrátíte, případně se rozhodnete pro jeho odkup za zůstatkovou částku. Nájemné je fixní, většinou nižší než měsíční splátky v případě úvěru, a zahrnuje i pojištění a servis. Zákazník je tak de facto zbaven většiny přidružených nákladů spojených s provozem vozu a kromě "nájemného" platí už jen provozní hmoty. Tedy v závislosti na smlouvě.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Podobně jako v téměř všech sektorech obchodu, i v případě operativního leasing máte na výběr z mnoha společností a různých smluv. V závislosti na ceně se pak mění jak poskytovaný servis, tak případná váš spoluúčasti na pojištění, které je jinak zajištěno v nájmu vozu.

Dalším bonusem je vcelku bohatý výběr vozů, na "operák" už si dnes můžete vzít téměř jakýkoliv typ vozu, od městského hatchbacku, přes elektromobil až po prémiové značky. Po operativním leasingu navíc mohou sáhnout soukromníci, malí podnikatelé i velké společnosti.

Že to zní příliš lákavě? Operativní leasing má bezpochyby své výhody a některým lidem dokonale sedne, nicméně i zde je potřeba počítat s jistými omezeními. Zaprvé je potřeba počítat s tím, že automobil není váš a jakékoliv poškození vás může vyjít při vrácení draho.

Totéž platí i pro nájezd kilometrů a namáhání vozu. Smlouva totiž počítá s maximálním ročním nájezdem a standardním použitím. Za každý kilometr navíc či příliš namáhaný vůz (například pokud protáhnete pronajaté SUV skutečně náročným terénem) opět si připlatíte.

Při sjednávání nájmu je navíc potřeba hlídat si pečlivě dokumenty, jak už jsme výše zmiňovali, na trhu je celá řada společností a nabídek, které se diametrálně liší. Některé společnosti tak nehradí kompletní servis, jiné nastavují vyšší spoluúčast při pojištění a některé třeba nehradí pojištění dálniční známky.

Skutečné náklady operativního leasingu se však mohou projevit až po jeho skončení. Zde dostanete na výběr buď odkup automobilu za zůstatkovou cenu (kterou většina společností spočítá podle stavu vozidla), případně vůz vrátíte a začne velká prohlídka.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Během té se technici velice důkladně zaměří na opotřebení vozu, stav karoserie, laku, interiéru, atd. Pokud vám tedy dítě zaneřádí čalounění zadních sedadel a neopatrný cizinec vám poškrábe lak na parkovišti před supermarketem, čehož si někdy zkrátka nemusíte všimnout, můžete se připravit, že vám to společnost vyúčtuje.

Pokud ale vynecháme katastrofické scénáře, pak si můžete užívat nový automobil po smluvenou dobu za výrazně nižší částku, než na kolik by vás vyšel úvěr. Stále však nesete riziko, že si "na konci připlatíte" a co je možná pro některé petrolheady nejhorší: auto nebude "vaše" a kdykoliv si s ním budete chtít užít trochu té nerozumné zábavy, stále budete muset myslet na to, že se to může projevit na účtu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Boom jménem operativní leasing. Opravdu je tak přelomový, nebo se nevyplatí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 18.02.2018 00:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Geniální parkovací systém využívá

Platný jak páté kolo u vozu? Rčení zapomeňte a podívejte se, jak se dá rezerva šikovně využít

Nový Peugeot 508

Peugeot neuhlídal sportovní tvář nové 508. Tyto fotografie neměl před Ženevou nikdo vidět

Souboj titánů

Němci bijí na poplach, Tesla je překonává už i v Evropě

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Nová policejní elektrická auta? Veřejnost zuří vzteky

Ruský policista si zahrál na Terminátora a probojoval se do ujíždějícího vozu

Ruský policista se proměnil v Terminátora, tohle by ani Schwarzenegger nedokázal

Ferrari 488 Pista

Hardcore Ferrari 488 konečně dostalo jméno. Pista má být kladivem na Porsche RS

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový Rimac se představí na autosalonu v Ženevě, zatím se mu přezdívá

Revoluce mezi elektromobily? Chorvatská společnost odhaluje esa v rukávu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda MB Wankel jezdila a měla řadu výhod. Proč revoluční novinku v AZNP zamítli?

  2. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  3. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  4. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  5. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  6. Policie zkoušela jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

reklama

Zprávy odjinud