Tesla na tom není v současné době příliš dobře, po velkých příslibech spojených s modelem 3 se v současnosti plácá na místě a hledá nové způsoby, jak se zachránit. A navzdory posměchu z mnoha stran se nyní ukazuje, že záchranné lano by mohlo mít podobu nedávno představeného tahače.
Když Elon Musk představoval nov čistě elektrický tahač Tesla Semi, nejprve všem spadla brada nad jeho parametry překonávajícími všechna očekávání, ovšem poté se vyrojilo i mnoho hlasů, které kvality Tesly víceméně zadupávaly do země a tvrdily, že se nikdy nemůže uchytit.
Podle nejnovějších zpráv z webu AutoBlog.com se však zdá, že tahač přeci jen někoho zaujal. Kromě společnosti Fortigo Freight Services, jedné z předních spedičních společností v Kanadě, se k před-objednávce přidal i mezinárodní spediční gigant DHL.
Další zprávy pak hovoří o zájmu ze strany obchodního řetězce Wal-Mart a úzce profilované společnosti J.B. Hunt, která přepravuje zásilky pro zvláštní skupiny zákazníků.
Společnost DHL, která na území USA poskytuje sklady, přepravu i distribuci, objednala 10 tahačů, které chce otestovat ve svých areálech poblíž významných amerických měst. Podle vyjádření by tahače Semi měly být používány k okamžité přepravě zboží přímo zákazníkům. Dostane se však i na testy spotřeby a dojezdu při transportech na delší vzdálenost, které tvoří v portfoliu DHL nemalý podíl.
Kanadská společnost Fortigo Freight Services objednala prozatím pouze jeden tahač, na kterém chce vyzkoušet, zda bude vyhovovat jejich požadavkům.
Pro Teslu se tak jedná o úspěch, který by si automobilka neměla pokazit. Společnosti jako DHL by mohly představovat tolik potřebovaný přísun financí, které Tesle tak zoufale schází.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?