Tesla na tom není v současné době příliš dobře, po velkých příslibech spojených s modelem 3 se v současnosti plácá na místě a hledá nové způsoby, jak se zachránit. A navzdory posměchu z mnoha stran se nyní ukazuje, že záchranné lano by mohlo mít podobu nedávno představeného tahače.
Když Elon Musk představoval nov čistě elektrický tahač Tesla Semi, nejprve všem spadla brada nad jeho parametry překonávajícími všechna očekávání, ovšem poté se vyrojilo i mnoho hlasů, které kvality Tesly víceméně zadupávaly do země a tvrdily, že se nikdy nemůže uchytit.
Podle nejnovějších zpráv z webu AutoBlog.com se však zdá, že tahač přeci jen někoho zaujal. Kromě společnosti Fortigo Freight Services, jedné z předních spedičních společností v Kanadě, se k před-objednávce přidal i mezinárodní spediční gigant DHL.
Další zprávy pak hovoří o zájmu ze strany obchodního řetězce Wal-Mart a úzce profilované společnosti J.B. Hunt, která přepravuje zásilky pro zvláštní skupiny zákazníků.
Společnost DHL, která na území USA poskytuje sklady, přepravu i distribuci, objednala 10 tahačů, které chce otestovat ve svých areálech poblíž významných amerických měst. Podle vyjádření by tahače Semi měly být používány k okamžité přepravě zboží přímo zákazníkům. Dostane se však i na testy spotřeby a dojezdu při transportech na delší vzdálenost, které tvoří v portfoliu DHL nemalý podíl.
Kanadská společnost Fortigo Freight Services objednala prozatím pouze jeden tahač, na kterém chce vyzkoušet, zda bude vyhovovat jejich požadavkům.
Pro Teslu se tak jedná o úspěch, který by si automobilka neměla pokazit. Společnosti jako DHL by mohly představovat tolik potřebovaný přísun financí, které Tesle tak zoufale schází.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?