Jak učinit Opel opět ziskovým? Skupina PSA představila speciální plán PACE!

-mao / AutoRoad.cz, 9. listopadu 2017, 15:15 Google+

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, dnes oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou konkurenceschopnost a růst. Všechny iniciativy plánu PACE! mají za cíl vytvářet kladný provozní Free Cash-Flow a zvýšit současně běžnou provozní marži automobilové divize do roku 2020 na 2 % a do roku 2026 na 6 %. Roční synergie pro skupinu PSA dosáhnou do roku 2020 úrovně 1,1 miliardy EUR a do roku 2026 by měly činit 1,7 miliardy EUR. Všechna opatření přispějí k snížení bodu nulového zisku společnosti Opel/Vauxhall na 800 000 vozů, což vytvoří ziskový obchodní model bez ohledu na případné budoucí překážky.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 11.11. 09:25) Napište svůj názor
Plán PACE! by měl přivést Opel opět k ziskovosti

Plán PACE! by měl přivést Opel opět k ziskovosti | foto: PSA Groupe

Sdílejte článek

Díky tomu, že bude mít společnost Opel/Vauxhall plný přístup k technologiím skupiny PSA, stane se evropským lídrem v oblasti emisí CO2. Do roku 2024 budou všechny osobní vozy v Evropě nabízeny ve verzi se 100 % elektrickým motorem nebo v plug-in hybridní verzi, vedle verzí s účinnými spalovacími motory. Do roku 2020 bude mít Opel/Vauxhall na trhu čtyři modely s  elektromotorem, včetně hybridu Grandland X PHEV a nové generace Corsa v elektrické verzi.

Společnost zvýší do roku 2020 svou konkurenceschopnost, zejména díky snížení nákladů o 700 EUR na každý vůz. Efektivita marketingových nákladů se zlepší o více než 10 %. Celková efektivita se zlepší díky zjednodušení všech funkcí: podíl režijních nákladů a administrativních výdajů vůči obratu se sníží z 5,6 % na 4,7 %, poměr mzdových nákladů a obratu se přiblíží k referenční hodnotě v automobilovém odvětví. K posílení synergií přispěje i optimalizace výdajů na výzkum a vývoj a kapitálových nákladů na 7–8 % obratu automobilové divize, zlepšení administrativních a výrobních procesů do roku 2020 a zlepšení potřeby provozního kapitálu na 1,2 miliardy EUR do roku 2022.

Díky zlepšení konkurenceschopnosti výrobních závodů dojde k novému přerozdělení výroby automobilů, které zajistí lepší využití továren v příštím desetiletí. Ve všech závodech Opel/Vauxhall se budou používat platformy CMP a EMP2 skupiny PSA. V první fázi se v roce 2019 počítá s výrobou SUV na platformě EMPV v Eisenachu, následovat bude vůz segmentu D v Rüsselsheimu. Výrobu nových hnacích ústrojí v podnicích Opel/Vauxhall doplní přesun výroby pohonných jednotek GM do továren skupiny PSA.

Plán byl sestaven s jasným záměrem zachovat všechny továrny a vyhnout se v Evropě propouštění zaměstnanců. Trvalé snižování nákladů na pracovní sílu je nutné a bude ho dosaženo pomocí dobře promyšlených opatření, jako je inovativní koncepce pracovní doby, programy dobrovolného rozvázání pracovního poměru nebo předčasných odchodů do důchodu.

Všechny nové vozy vozidla Opel/Vauxhall se budou vyvíjet v centru R&D v Rüsselsheimu, které se promění v globální centrum kompetencí a odbornosti celé skupiny PSA. Již byly stanoveny první oblasti, na něž je nutné se zaměřit, jako jsou palivové články nebo určité technologie automatizovaného řízení a podpůrných prvků řízení. Centrum zajistí využití kvalitního inovativního německého inženýrství za dostupnou cenu. Do roku 2024 se sníží počet platforem, které Opel/Vauxhall využívá pro své osobní automobily, ze současných 9 na 2. Dojde rovněž ke snížení druhů pohonných jednotek ze současných 10 na 4.

Opel/Vauxhall bude efektivní a flexibilní architekturu vozů skupiny PSA využívat rychleji, než se původně očekávalo. V roce 2024 už budou všechny modely osobních automobilů Opel/Vauxhall používat společnou stavbu vozů PSA. Prvním modelem bude v roce 2018 Combo a v roce 2019 nová generace nejprodávanějšího modelu Corsa. Toto tempo bude pokračovat. Ročně se na trhu objeví jeden nový vůz. Společnost Opel/Vauxhall počítá do roku 2020 s 9 novými typy karoserií. Dojde tak k posílení cenotvorby značek Opel/Vauxhall (pricing power) a ke snížení rozdílu oproti referenční konkurenční značce o čtyři procentní body.

Růst prodejů takto profilovaných a posílených značek Opel/Vauxhall podpoří rovněž iniciativy, jako je nabídka ještě atraktivnějších nabídek financování a leasingu díky finančním službám společností Opel a Vauxhall. Společnost Opel navíc do roku 2022 vstoupí na více než 20 nových trhů a mimo tyto trhy posoudí další ziskové exportní příležitosti.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak učinit Opel opět ziskovým? Skupina PSA představila speciální plán PACE!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 11.11.2017 09:25 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Na charitativní aukci Barrett-Jackson se podařilo vydražit automobily v hodnotě přesahující 128.8 milionu Kč

Nová auta za nesmyslné částky? Jediné místo na světě, kde si za vozy parádně připlatíte

Nové policejní vozy Škoda Superb

Dálniční policie si převzala nové vozy, Superbům s výkonem 280 koní nebude snadné ujet

Omlazená Tesla Model S

Tesla jako sběratelský artikl? Kupujte než zkrachují, doporučuje známý skeptik

Ilustrační foto

Jarní prázdniny se blíží. Poradíme vám, jak připravit auto na cestu do hor doma i v zahraničí

První záběry elektrického tahače Tesla Semi v reálném provozu

Tesla už testuje nový tahač v ulicích, po městě se pohybuje s neuvěřitelnou lehkostí

Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna

Bugatti opět demonstruje svou technologickou nadřazenost, tohle jinde neuvidíte

reklama
reklama

Doporučujeme

Jedinečné Ferrari Testarossa Spider

Znáte jedinečné Ferrari Testarossa Spider? Místo prémií si ho nadělil sám…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

reklama

Zprávy odjinud