Údržba luxusního sporťáku: Je skutečně tak drahá, jak se povídá?

-mao / AutoRoad.cz, 27. října 2017, 10:51 Aktualizováno 27.10.2017, 16:58 Google+

K vlastnictví rychlých nebo exkluzivních automobilů se váže jedno moc hezké pořekadlo "Kdo chce opici, musí mít na banány". Jakmile si totiž koupíte exkluzivní vůz, nastoupíte do nekonečného kolotoče servisu a údržby, a to něco stojí. Jak je to ale s běžnou údržbou, jakou je třeba výměna oleje?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 27.10. 20:14) Napište svůj názor
Na kolik vyjde běžný servis Mercedes-AMG C63?

Na kolik vyjde běžný servis Mercedes-AMG C63? | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Pokud toužíte po výkonném a skvěle vypadajícím voze, ale nechce se vám investovat do nepraktického italského supersportu, pak je Mercedes-AMG C63 S Coupe skvělou volbou. Je komfortní, praktický, pořádně rychlý a vypadá skvěle!

Jeho 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu 503 koní s točivým momentem 700 Nm dokáže akcelerovat z klidu na 96 km/h za fantastických 3.8 sekundy a potrápit dokáže i mnohem dražší sporťáky. Jak už to tak ale bývá, každý superhrdina i superstroj má své slabé stránky. V případě vozů AMG to pak bývá právě cena údržby.

Je to ale skutečně tak zlé, jak se povídá? O svou zkušenost se rozhodl podělit právě majitelů tohoto úchvatného Mercedesu. Zajel tedy do autorizovaného servisu a nechal si udělat kompletní výměnu oleje. A kolik že ho to stálo? Za olej, nový filtr a práci zaplatil 152 dolarů, tedy cca 3 500 korun. Pokud vezmeme v úvahu, že stejná procedura stojí majitele Octavie v autorizovaném servisu cca 1 500 korun, pak to není tak zlé, nemyslíte?

Ještě než do komentářů rozepíšete své protesty ve stylu "základní servis a už je to 2x dražší?", rovnou vám dám za pravdu. Pokud by se jednalo například o výměnu brzd či některých dílů podvozku, rozdíl mezi cenami dílů a práce pro obyčejný vůz a Mercedes by byl několikanásobně vyšší.

Na kolik vyjde běžný servis Mercedesu-AMG? (10:11) | zdroj: youtube.com

Nám ale šlo o srovnání toho úplně nejběžnějšího servisu, který absolvujeme všichni stejně, tedy nejpozději do 15.000 ujetých kilometrů. Opotřebení brzd a podvozku je u každého vozu i řidiče subjektivní a dá se uspíšit úplně stejně na Mercedesu i na Octavii - zvláště té služební.

V případě vozu na videu pak ještě došlo na další opravy, mezi kterými byla oprava špatného pozičního světla a špatně slícovaného zadního nárazníku. Protože byl ale vůz koupen jako nový a stále v záruce, platil jeho majitel pouze za výměnu oleje.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Údržba luxusního sporťáku: Je skutečně tak drahá, jak se povídá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 27.10.2017 20:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55

Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Prototyp nového BMW řady 8

BMW M850i: Auto pro boháče, kteří se bojí plnotučné M8

Nissan X-Trail Tekna

TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 Tekna: Od pohledu elegán, pod povrchem drsňák

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

Stroje Patria AMV se dodávají v řadě různých modifikací

Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Urban EV Concept

Elektrická retro Honda dostala zelenou, výroba odstartuje dřív než jsme doufali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

  3. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  4. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  5. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  6. Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

reklama