Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

-mao / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 11:47 Aktualizováno 20.10.2017, 13:39 Google+

Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již nějaký ten pátek zajímá o americký trh. Podle dostupných informací už mělo dojít i na průzkum tamního trhu, jehož výsledky měly být známé na konci roku. Podle webu AutoCar se ale velké plány s expanzí do zámoří musí odložit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Bernhard Maier, výkonný ředitel automobilky Škoda Auto, už se o expanzi do zámoří zmínil několikrát. Naposledy se na toto téma spekulovalo během vrcholného období kauzy Dieselgate, kdy mohla Škoda se svou cenovou politikou a vysokou kvalitou převzít roli lídra prodejů koncernu na zámořském trhu.

V mezidobí však koncern VW pověřil Škodu jednáním s indickou společností Tata Motors za účelem společného vývoje platformy pro laciné automobily na rozvojové trhy. Zástupci automobilek však nebyli schopni najít společnou řeč co se nákladů týče a tak nakonec Škoda zůstala na vývoj platformy sama.

V posledním vyjádření pro AutoCar pak Maier uvedl, že plány pro vstup na americký trh si budou vyžadovat více času, neboť automobilka byla koncernem VW pověřena vedením vývoje nové platformy, která bude zaměřena zejména na indický trh. Zároveň by Škoda měla vést průzkum zaměřený právě na budování a udržitelnost obchodních vztahů na tomto trhu.

To jsou samozřejmě náročné úkoly, které budou vyžadovat plné nasazení. Maier také uvedl, že se vstupem na americký trh není potřeba pospíchat a na Škodu nejsou ohledně takového kroku kladeny žádné nároky.

Co se samotné platformy pro indický trh týče, v současnosti by měla být zkoumána možnost využít platformy MQB A0, na které je postaven například VW Polo nebo Seat Ibiza. Nicméně to by si nejspíše vyžádalo velké investice do zbudování kompletní infrastruktury v Indii, jinak nebudou mít vozy na platformě MQB A0 šanci uspět v cenové konkurenci.

Celou situaci navíc komplikují nová a zpřísňující se pravidla na bezpečnost a ekologičnost automobilů, která mají vstoupit v platnost v roce 2020. Podle všech předpokladů by právě tou dobou měla být Indie třetím největším automobilovým trhem, hned po Číně a USA.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150, Ilustrační fotografie

Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

McLaren P1

Ani se nedotkl asfaltu, přesto je na odpis. Kambodžský McLaren P1 měl neskutečnou smůlu

Škoda Kodiaq

Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

Tesla Semi

Tahač Tesla Semi oficiálně: akcelerace sporťáku, dojezd 800 km a přežije i jaderný výbuch

Lexus RX 450h

Největší svůdník mezi automobily? Po tomhle SUV prý ženy šílí

reklama
reklama

Doporučujeme

Hennessey Venom F5

Nejrychlejší silniční auto světa? Bugatti Chiron vyzve na souboj Hennessey…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  2. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  3. TEST: Škoda Octavia RS 245: Do Chorvatska i na okruh

  4. První Tesla kombi už dostává jasné tvary. Co vedlo autora k jejímu stvoření?

  5. Už jste slyšeli o Devel Sixteen? Monstrum o výkonu 5.000 koní bude mít premiéru v Dubaji

  6. Výjimečné auto za cenu 350 Fabií? Bugatti Chiron 'Number One'

reklama

Zprávy odjinud