Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat specifický čínský trh?

-jka / AutoRoad.cz, 7. října 2017, 19:04 Google+

Americká automobilka Ford musí přepracovat své plány v Číně, neboť jak se zjistilo, její globální strategie „One Ford“ nefunguje tak, jak by měla, a po krátkém ekonomickém „boomu“ přináší společnosti už jen propad tržeb a špatné jméno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford, Autonomous Vehicle Development

Ford, Autonomous Vehicle Development | foto: Ford

Sdílejte článek

Jim Hackett, generální ředitel Fordu říká, že jestli by mohlo jeho automobilce na čínském trhu něco opravdu pomoci, pak je to soustředění se zejména na výrobu elektrovozů a elektrických dodávek, které Čína ve svých znečištěných a přetížených městských centrech silně podporuje.

Díky síle a velikosti čínského trhu, by navíc případný úspěch Fordu v Číně mohl přinést uznání i v celosvětovém měřítku, a to zejména za pokrok v elektrifikaci a autonomním řízení. Strategie „One Ford“, která pomohla automobilce od krachu za bývalého generálního ředitele Alana Mulallyho, neodpovídala všem trhům tak, jak by měla. Je zřejmé, že se musejí automobilky jednotlivým trhům přizpůsobovat tak, aby uspokojili specifickou poptávku zákazníků. Jednoduše řečeno, pokud automobilka vyrobí levný sedan například pro Indický trh, je zřejmé, že se stejným vozem nemůže uspět v řidičsky vyspělé Evropě, kde mají lidé zcela odlišné požadavky a nároky.

Změna zaměření by v Číně mohla být velmi lukrativní, neboť je zde velká koncentrace měst, které musejí postupně eliminovat (někdy až zcela zakazovat) dodávky, nákladní vozy i kamiony se spalovacími motory. Však se něco podobného začíná dít i u nás, v Evropě. Zde ale naštěstí zatím není situace natolik vážná.

V srpnu Ford uvedl, že zvažuje společný projekt s čínskou automobilkou Anhui Zotye, díky kterému by společně vyráběli elektrické vozy v Číně pod novou značkou společnosti Zotye. Ford ale zatím nemá žádné „levné“ cenově dostupné modely, kterými by čínský trh mohl ohromit tak, jako se to například podařilo jeho soupeři General Motors, který v roce 2010 prodal více než 2 miliony levných vozů Baojun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat specifický čínský trh?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Land Rover přišel s vlastním mobilním telefonem Explorer

To tu ještě nebylo. Automobilka začne vyrábět mobilní telefony. A vydrží opravdu hodně

Tajemný automobil se dvěma motory Cadillac o výkonu 165 koní pomáhal prototypu létající dálkově řízené bomby se vzlétnutím

Kabriolet s létající bombou? Tohle monstrum vzniklo za jediným účelem

Jaguar Land Rover rozprodává raritní sbírku klasik

Jaguar Land Rover rozprodává sbírku klasik. Luxusní vozy chybí, překvapí Lada nebo Polski Fiat

Frankensteinovo monstrum mezi automobily? Tenhle stroj vznikl z 28 součástek jiných automobilů

Frankensteinovo monstrum mezi automobily. Co vznikne, když spojíte desítky jiných vozů?

Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover

Malé Suzuki pokořilo luxusní Range Rover. Stojí přitom méně, než jeho příplatková výbava

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

reklama
reklama

Doporučujeme

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

Velký test zimních pneu pro rok 2017. Které značky si zaslouží plnou důvěru?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  2. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  3. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

  4. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  5. Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

  6. Máte rodinu, ale chcete si někdy zařádit? Tohle jsou nejvhodnější kombíky

reklama

Zprávy odjinud