Proč se Volkswagen bojí Škodovky? Důvodů má hned několik

-jka / AutoRoad.cz, 7. října 2017, 10:25 Aktualizováno 7.10.2017, 22:10 Google+

Podle Volkswagenu má Škodovka nepoctivou výhodu a proto se jí tak daří. Proč si to myslí a co s tím plánuje Volkswagen udělat?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 09.10. 08:55) Napište svůj názor
Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Podle zdrojů agentury Reuters plánuje Volkswagen přistřihnout sesterské automobilce drápky a omezit tak její úspěšnost. Ptáte se proč? Podle vedení i odborů má Volkswagen ze své vlastní Škodovky strach, a vnímá ji jako konkurenci. Hlavní výhody jí podle dostupných informací mají plynout z využívání sdíleních technologií, za které by nyní měla automobilka Škoda platit více peněz. Dalším krokem by mělo být přesunutí části výroby do Německa.

Co to pro český trh znamená? Podle odborů by tím mohlo zaniknout až dva tisíce pracovních míst. Definitivní rozhodnutí by mělo padnout v roce 2022, kdy se má začít vyrábět nástupce současného Superbu. Vše odstartovaly příznivé recenze a ziskovost Škodovky, která vystupňovala rivalitu uvnitř koncernu. To vše navíc ve chvíli, kdy Volkswagen plánuje zrušení tisíců pracovních míst, aby zefektivnil výrobu a odboural nadbytečné kapacity.

"Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit," řekl Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady Škody Auto. Volkswagen se také domnívá, že by měla Škoda platit vyšší poplatky za sdílení koncernových technologií, včetně jednotné platformy pro konstrukci a karoserie automobilů.

"Oni chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali," míní Povšík. Celou záležitost s vedením Škody Auto chce v blízké době řešit i premiér Bohuslav Sobotka, který pokládá tyto informace za závažné, neboť Škoda je v České republice pilířem průmyslu a exportu.

"Je proto jasnou prioritou vlády zachovat a dále rozvíjet a modernizovat výrobní kapacity a produkci Škoda Auto v ČR. Vláda má jednoznačný zájem na tom, aby byly realizovány všechny plánované investice VW a Škody v Česku a nedocházelo k přesunu výroby mimo Českou republiku," uvedl tiskový mluvíč vlády, Martin Ayrer.

Následky emisního skandálu dieselgate to automobilce Volkswagen navíc vůbec neulehčují. "Ztratili jsme Ameriku, ztrácíme diesely, nemůžeme prodat auta, abychom si zlepšili cashflow, přicházejí vyšší pokuty a z Volkswagenu zní otázka, co budeme dělat. Co s elektromobilitou, jestli dělat hybridy, jak dlouho bude diesel, to všechno rozhoduje o tom, kdo pak, až to nastane, bude vepředu," dodal Povšík.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč se Volkswagen bojí Škodovky? Důvodů má hned několik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 09.10.2017 08:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

Škoda Octavia 1962 první start po 20 letech

Tuhle Škodu Octavia z roku 1962 startovali po 20 letech. Jak to dopadlo?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

reklama
reklama

Doporučujeme

Ford, Autonomous Vehicle Development

Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama