Benzínové motory si na svůj návrat musely počkat dlouhých deset let, ovšem podle posledních informací od Asociace Evropských Výrobců Automobilů (ACEA) se jejich prodeje konečně vyšplhaly nad úroveň dieselů.
Nejen že se automobilům se zážehovým motorem podařilo dostat do čela tabulky prodejnosti, oproti stejnému období minulého roku si dokonce polepšily o úctyhodných 10%. Řečeno čísly, 48.5% prodaných osobních automobilů pohání benzínový motor, což je o 2.7 procenta více, než minulý rok. Dokonce se jedná o větší procento, než které držely dieselové motory v roce 2009, kdy přebraly vládu nad trhem.
A zatímco poptávka po benzínu roste, zájem o dieselové motory pomalu upadá. Ještě minulý rok si dieselové motory držely nadvládu nad osobními automobily s 50.2% na trhu, nicméně tento rok drží jen 46.3%. Během první poloviny tohoto roku se tak prodalo o 152.323 automobilů se vznětovým motorem méně - tedy co se evropského trhu týče.
Kromě benzínu se ovšem do popředí dostávají i dříve utlačované alternativní zdroje, mezi které patří hybridní pohonné jednotky, elektromobily, LPG a CNG. Jejich podíl na trhu s osobními vozidly povyskočil o více než 35% a nyní si drží na trhu solidních 5.2%.
Podle vyjádření Generálního tajemníka ACEA Erika Jonnaerta si však benzínové a naftové motory udrží na trhu výrazný podíl, ačkoliv trend alternativních pohonů je evidentně na vzestupu.
Podle jeho slov je jasně vidět, že samotné automobilky do alternativních pohonných systémů investují nemalé částky, ovšem stále zde chybí motivace pro zákazníky, jakou by mohla být například výstavba hustší infrastruktury dobíjecích stanice na území celé EU.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.