Elektrický Volkswagen chce Tesle konkurovat cenou. Bude to však stačit?

-mao / AutoRoad.cz, 18. července 2017, 15:48 Google+

Nejnovějším trendem automobilového průmyslu jsou elektromobily. Tento segment však celkem sebejistě ovládá automobilka Tesla, která si již mezi veřejností i zákazníky stihla vybudovat báječnou pověst a konkurence ji bude jen stěží dotahovat. Volkswagen se však rozhodl zaútočit na nejcitlivějším místě: ceně

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. je nejnovějším počinem Němců v oblasti elektromobility.

Volkswagen I.D. je nejnovějším počinem Němců v oblasti elektromobility. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Na nedávno konané akci Auto Forum 2017, která probíhala v Mnichově, vystoupil mimo jiné i Dr. Thomas Sedran, vedoucí strategie společnosti Volkswagen, který odhalil cenovou politiku plánovaných elektromobilů, které prozatím známe pod názvem konceptu I.D.

Tyto elektromobily by měly dorazit na trh mezi lety 2019 až 2020 a oproti nejlevnější Tesle model 3 by měly mít výhodu 7 až 8 tisíc dolarů, tedy 157 až 180 tis. korun.

Základní cena Tesly Model 3 činí 35,000 dolarů (cca 800 tis. Kč), ovšem lépe vybavené modely, o které se očekává vyšší zájem, se cenově pohybují nad hranicí 50,000 dolarů (1,1 milionu Kč). Základní cena Volkswagenu I.D. by však podle Sedrana měla odpovídat hodnotě cca 27,000 dolarů (609 tis. Kč), jak informoval web AutoBlog.com.

Vozy I.D. přitom nabídnou výkon až 168 koní a jejich dojezd je odhadován v rozmezí 400 až 600 kilometrů. Odborníci zabývající se elektromobilitou však odhadují reálný dojezd 281 až 426 km. Odhadovaný dojezd Tesly Model 3 se však pohybuje okolo 345 km. Záměrně píšeme odhadovaný, neboť Tesla se neúčastnila měření dojezdu "New European Driving Cycle".

Automobilka VW má s vozy I.D. velké plány, ostatně již dříve avizovala, že v roce 2025 mají být plně autonomní. do té doby však hodlá vyrábět alespoň milion elektromobilů ročně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Elektrický Volkswagen chce Tesle konkurovat cenou. Bude to však stačit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

Škoda Octavia 1962 první start po 20 letech

Tuhle Škodu Octavia z roku 1962 startovali po 20 letech. Jak to dopadlo?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

reklama
reklama

Doporučujeme

Dioss Rebel

Dioss Rebel: Český sporťák, který skončil v zapomnění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama