Celkem pravidelně vás informujeme o vzácných automobilech, které na dražbách neustále vytvářejí rekordy v nejvyšší částce, jaká kdy byla za vůz utracena. Dnes je to ale trochu jiné, tento Rolls-Royce je totiž tím pravděpodobně nejdražším novým automobilem.
Pokud máte opravdu přehršel peněz, můžete si dovolit ledasco. Jednou z možností je i zakázková výroba automobilu od jedné z nejslavnějších a nejluxusnějších automobilek, jako je Rolls-Royce. A přesně to udělal jeden neznámý boháč, díky čemuž vznikl jedinečný Rolls-Royce Sweptail, pravděpodobně nejdražší nový automobil.
Automobilka se ve své tiskové zprávě o jménu majitele nezmínila, prozradila nám však, že jde o znalce a sběratele jedinečných a unikátních věcí, jako jsou například jachty, letadla nebo automobily. Tento člověk údajně jednou přišel do automobilky s tím, že by rád získal nový Rolls, který by byl inspirován vozy, které automobilka vyráběla v letech 1920 a 1930.
Vůz měl být podle zákazníka pohodlným "kočárem" s karoserií kupé a prosklenou střechou. Automobilka na voze pracovala od roku 2013, nyní ho však představila v Itálii na akci Concorso d’Eleganza. Ačkoliv může vůz někomu přijít zvláštní, podle tiskové zprávy z Rolls-Royce se zdá, že každá linka či záhyb na karoserii odkazuje na některý z vozů, které společnost vyráběla od roku 1920 až po rok 1940.
Co se ceny týče, sama automobilka ji samozřejmě oficiálně nezveřejnila, ovšem časopisu Telegraph se podařilo zjistit, že by se částka měla pohybovat okolo 10 milionů liber, což je v přepočtu neskutečných 303,1 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.