Opel už patří francouzskému PSA. Těžit z toho mohou i Číňané

ar6, 6. března 2017, 11:29 Google+

Opel patří Francouzům. Po dlouhá desetiletí naprosto nesmyslné spojení se dnes stalo skutečností. Německá automobilka tak od amerického koncernu General Motors přešla pod křídla francouzského PSA. Cena transakce má hodnotu několika desítek miliard eur.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.03. 21:17) Napište svůj názor
Crossland X je jedním z produktů, na nichž Opel spolupracoval s PSA.

Crossland X je jedním z produktů, na nichž Opel spolupracoval s PSA. | foto: Opel

Sdílejte článek

Opel a skupina PSA, tedy Citroën, DS a Peugeot, spolupracují již několik posledních měsíců na vývoji automobilů kategorie SUV. Věci ale zhruba před měsícem nabraly nečekaný spád a v médiích se začalo hojně spekulovat, že Francouzi mají o ztrátovou německou značku eminentní zájem. To se potvrdilo dnes ráno, kdy koncerny GM i PSA oznámily v otázce Opelu dohodu. Cena? Za německou automobilku, a její dceřinou společnost Vauxhall, 1,3 miliardy euro (cca 35,126 miliard korun), za evropské aktivity GM Financial vyinkasovali Američané dalších 0,9 miliard eur (cca 24,318 miliard korun).

Nutno však podotknout, že GM Financial nevlastní PSA samostatně, ale ve spolupráci s bankou BNP Paribas. Speciálně pro tento případ bylo ustanoveno společné joint venture, v němž obě společnosti drží polovinu. Zachován by měl zůstat současný tým i celková platforma dnes již bývalé finanční části GM, jaký název však dostane se zatím neví. Co je jisté – akvizicí Opelu se skupina PSA stane druhou největší automobilkou v Evropě s tržním podílem 17 procent. Zároveň získá také šest továren německého (a britského) výrobce, pět závodů na výrobu dílů, jedno vývojové středisko a také asi 40 tisíc nových zaměstnanců. GM si ponechá vývojové centrum v italském Turíně.

Cílem PSA je vrátit Opel nejpozději v roce 2020 do černých čísel. Marže německé značky by podle tiskové zprávy mohly do roku 2020 vzrůst na 2 procenta a do roku 2026 dokonce na 6 procent. Prostředkem k uspoření části peněz by měl být i postupný přechod modelů Opel/Vauxhall na společné koncernové platformy PSA. Než se tak stane, budou jeho automobily ale i nadále těžit z licencí General Motors. Zajímavou partii může v celém prodeji rozehrát také čínský Dongfeng. Ten oficiálně vlastní 14 procent skupiny PSA a mohl by se tak dostat poměrně lacino k německým technologiím. Jestli se tak skutečně stane ale ukáže až čas.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Opel už patří francouzskému PSA. Těžit z toho mohou i Číňané

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.03.2017 21:17 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Rapid Sspaceback Style 1,0 TSI

TEST: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI, všestranný pracant zaskočí jen seznamem příplatků

(ilustrační foto)

Nejprodávanější "ojetiny" roku 2017. Jak se umístila Škoda?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Ilustrační foto

Odkládáte si ruku na řadící páku? Docela tím svému vozu škodíte

Škoda Favorit

Děsivě silná Škoda Favorit z Jamajky? Nebudete věřit

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama
reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz GLE

Mercedes-Benz pořádá celosvětovou svolávačku. Ohrožen je možná i váš vůz

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

  6. Zvládne elektrické SUV totéž co off-road? Tahle zkušenost vyšla majitele pěkně draho

reklama

Zprávy odjinud