Volkswagen má dost starostí s vyrovnáním se s emisní aférou Dieselgate. Aby toho však nebylo málo, jeden z jeho nejpopulárnějších modelů nikdo nechce! Zatímco ještě pár let zpátky by to bylo nemyslitelné, dnes musí Němci dokonce zastavit výrobu Passatu!
Symbolem střední třídy je už po celá desetiletí Volkswagen Passat. Ten se stal ztělesněním dokonalého manažerského sedanu nebo kombi, co za ještě relativně přijatelnou cenu nabízí komfort vozů prémiových značek. Už i na něj ale došlo, zákazníci totiž o něj nemají zájem. Podle mluvčího značky, kterého cituje magazín Automotive News, stagnují především trhy v Anglii, Rusku a Turecku.
Vzhledem k politické situaci to ale není zase až tak velké překvapení, ostrovní stát se musí potýkat s odchodem z Evropské unie, na východního giganta dlouhodobě dopadají důsledky ekonomických sankcí a Turecko provází neklid od červencového pokusu o převrat.
Čtěte také: Volkswagen se opět pořádně prohne. Známe výši pokuty za podvodné třílitrové šestiválce
Nicméně zpět k automobilům, důsledkem klesajícího zájmu nejen na výše zmíněných trzích je zastavení výroby v německém Emdenu. Jedna z největších továren značky v Německu zaměstnává 9000 lidí a zavřená je ode dneška, to znamená 25. ledna, až do 3. února. Další odstávka bude následovat 16. a 17. února a 20. a 21. února. Mluvčí značky navíc uvedl, že zatím nemůže do Velikonoc vyloučit ani další zastavení výroby.
Aktuální generace Passatu s kódovým označením B8 se poprvé představila na pařížském autosalonu v roce 2014 a zajistila si také titul evropské Auto roku 2015. Vedle sedanu je tradičně k dispozici také kombi, motorová paleta pak obsahuje širokou škálu jednotek, a to včetně plug-in hybridu GTE. V Emdenu se vedle Passatu začne pravděpodobně ještě letos vyrábět také čtyřdveřové kupé Arteon, jehož premiéru Němci plánují na nadcházející ženevský autosalon.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.