Prodejny automobilů projdou v budoucnu radikální proměnou. Co chystá BMW?

ar6, 24. listopadu 2016, 16:58 Google+

Automobilový svět jak ho známe dnes pomalu míří do minulosti. Světové autosalony mají postupně nahradit virtuální přehlídky, nahnuté to mají navíc i klasické showroomy. Jako poslední s tím zatím přišlo BMW, jejichž koncept toho, kde si budeme za pár let kupovat automobily, se ale od jiných značek podstatně liší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Moderní showroom BMW i v japonském Tokiu.

Moderní showroom BMW i v japonském Tokiu. | foto: BMW

Sdílejte článek

Volvo dnes oficiálně vystavuje pouze na třech autosalonech ročně a sází na virtuální realitu. Seat letos v Paříži postavil celý svůj stánek kolem posezení s virtuálními brýlemi a jednoho jediného reálného automobilu. Tak bychom mohli pokračovat i dál, ale pro ilustraci toho, kam pomalu míří světové autosalony to stačí. Podobný osud přitom může brzy stihnout i klasické showroomy, ostatně virtuálně brzy bude prodávat Audi, Hyundai nebo Jaguar Land Rover. Není to ale jediná cesta, jak se „zbavit“ klasických prodejen. Tu další představuje například online prodej přes služby jako Amazon, který nedávno uzavřel partnerství s Fiatem. A pak je tady ještě další cesta, jíž se chce vydat mnichovské BMW.

„Nic se nestane během několika dnů, ale nemohu říci, jestli bude prodej automobilů vypadat stejně jako dnes za 10 až 15 let,“ potvrdil britskému Autocaru trend šéf budoucích a prémiových prodejů BMW Michele Fuhs. Důvodem pro takové prohlášení je fakt, že mnichovská automobilka nabízí zkrátka příliš modelových řad, dokonce téměř desetkrát tolik než před zhruba deseti lety. Klasické showroomy přitom nejsou nafukovací a ukázat zákazníkovi všechny modely nebo možnosti je tak prakticky nemožné. „Musíme kompletně změnit naši síť prodejen. Není možné, abychom postavili v centru Amsterdamu prodejnu o rozloze přes 2 tisíce metrů čtverečných,“ dodal.

Jak si BMW takovou změnu představuje? Možností je hned několik, od prodejen ve stylu butiků, přes velká centra s možností vyzkoušení automobilů, až po kombinaci fyzického a virtuálního zážitku. Němci se ale odmítají vydat pouze cestou virtuální reality. Taková změna celé sítě prodejen je zatím poměrně daleko, drobnějších změn se ale showroomy značky dočkají již příští rok. Za necelé dva roky má vzrůst míra interaktivního zážitku při koupi automobilu a konečně v roce 2020 má dojít na něco, označované jako „plně prožitková obchodní zkušenost“. Co to znamená můžeme jen odhadovat, podle slova prožitek ale bychom vsadili na větší zapojení smyslů. To je ostatně v automobilovém průmyslu aktuálně docela v módě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prodejny automobilů projdou v budoucnu radikální proměnou. Co chystá BMW?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabrio

Oproti konceptu Mercedes-Maybach 6 Cabrio je Tesla takhle maličká

Škoda 1100 MBX

Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

Pontiac Aztek, výbava

Pontiac Aztek je označován za nejošklivější auto všech dob, ale už jste někdy viděli takovou výbavu?

zkracování pružin

Tohle doma rozhodně nezkoušejte. Zkracování pružin není nikdy dobrý nápad

Ford, Autonomous Vehicle Development

Jak vidí budoucnost automobilového průmyslu nový generální ředitel společnosti Ford?

Ilustrační foto

O víkendu se očekávají další dopravní komplikace, návrat domů se opět protáhne

Na autosalonu ve Frankfurtu by se měl mimo jiné představit Opel Grandland X

Sláva autosalonů upadá, do Frankfurtu nedorazí 9 významných automobilek

reklama
reklama

Doporučujeme

Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto

Přinášíme další test zimních pneumatik. Kdo se stal vítězem v kategorii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dva týdny rozebíral a fotil motor Mazdy Mx-5, výsledek je úžasný!

  2. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  3. Co je lepší, automat nebo manuál?

  4. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

  5. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  6. Čím jezdí vedení společnosti Shell? Budete se divit

reklama

Zprávy odjinud