Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

ar6, 18. října 2016, 17:37 Google+

Ještě několik let zpátky nemyslitelná věc začíná pomalu nabírat obrysy. Volkswagen kvůli Dieselgate pomalu odepisuje Audi. Nebude to sice tak dramatické, jak se na první pohled může zdát, čtyři kruhy ale například přijdou o vlastní platformy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB.

Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB. | foto: Audi

Sdílejte článek

Celý koncern Volkswagen musí výrazně šetřit, což se projevuje na prezentaci na světových autosalonech a v budoucnu se to dotkne i šířky portfolia jednotlivých značek. Další ránu zasadí podle německého magazínu Der Spiegel aféra Dieselgate automobilce Audi. Za své vzaly plány na nové crash test centrum a větrný tunel, zastavena je rovněž výstavba technologického kampusu INovation-Campus ve stylu Applu, který měl vyrůst v sídle vedení značky v Ingolstadtu. Areál měl mít až 75 budov a vlastní napojení na lokální dálniční síť.

Ještě větší ránu by však mohl představovat konec modulární platformy MLB, používané napříč modelovým spektrem od řady A4 až po řadu A8. Příští generace modelů A4 a A5 by tak mohla sdílet základ MQB s Volkswagenem Passat, větší modely A6 a A7 pak dostanou zkrácenou verzi platformy MSB od Porsche. V současnosti vyrobí Audi ročně asi 770 000 automobilů s platformou MLB, která však potřebuje specifické řešení převodového ústrojí i koncernových motorů. Vedle toho by se přechodem těchto aut na řešení MQB a MSB dalo ušetřit i na postupném vývoji, vyžadujícím až 3,8 miliard liber ročně (cca 114,62 miliard korun).

V ohrožení je pak i technický základ Audi R8 s uprostřed uloženým motorem. Zdá se tak čím dál méně pravděpodobné, že supersport dostane v budoucnosti přímého nástupce. Mezi okamžitá úsporná opatření se řadí redukce směn napříč všemi značkami koncernu Volkswagen. Zrušeny byly třetí a víkendové směny, celkově pak mají provozní náklady celého koncernu za pouhý jeden rok klesnout o 10 procent.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tank T-72 běloruské armády dostal během nácviku přehlídky smyk

Tank při aquaplaningu? Tohle se stane s šedesátitunovým obrněncem na vodě

Ilustrační foto

Pas nebo občanka? Pozor na správné doklady při cestě do zahraničí

GAZ-M72 Pobeda bývá často označován za první moderní SUV, zejména díky kombinaci samonosné karoserie a pohonu 4x4

Západ a východ se poprali o první SUV. Boj začal už před válkou

Škoda Superb v čele závodu Tour de France

Škoda počtrnácté podporuje Tour de France, k vidění bude i nový Karoq

Nissan IDS Concept by mohl předznamenávat novou podobu Nissanu Leaf

Nový Nissan Leaf bude lákat zákazníky na autonomní řízení

Ulomený plastový pedál Tesly Model S

Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

Nová moderátorská trojice Top Gearu

Top Gear má potíže. Filmaři přišli o povolení natáčet. Důvod je kuriózní

reklama
reklama

Doporučujeme

Hyundai i30 se poprvé představil na uplynulém pařížském autosalonu.

PRVNÍ DOJMY: Fluidní design je minulostí, zásadní chyby si ale nový Hyundai i30…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šílená Tatrovka české výroby? Nejslavnější tuzemské auto bylo hvězdou Hollywoodu

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Tatra Wildfire: Unikátní hasičský speciál skončil zapomenut na letišti v Africe

  4. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  5. Desetiletý chlapec vymyslel zařízení, které má pomoci dětem v rozpálených autech

  6. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

reklama