Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

ar6, 18. října 2016, 17:37 Google+

Ještě několik let zpátky nemyslitelná věc začíná pomalu nabírat obrysy. Volkswagen kvůli Dieselgate pomalu odepisuje Audi. Nebude to sice tak dramatické, jak se na první pohled může zdát, čtyři kruhy ale například přijdou o vlastní platformy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB.

Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB. | foto: Audi

Sdílejte článek

Celý koncern Volkswagen musí výrazně šetřit, což se projevuje na prezentaci na světových autosalonech a v budoucnu se to dotkne i šířky portfolia jednotlivých značek. Další ránu zasadí podle německého magazínu Der Spiegel aféra Dieselgate automobilce Audi. Za své vzaly plány na nové crash test centrum a větrný tunel, zastavena je rovněž výstavba technologického kampusu INovation-Campus ve stylu Applu, který měl vyrůst v sídle vedení značky v Ingolstadtu. Areál měl mít až 75 budov a vlastní napojení na lokální dálniční síť.

Ještě větší ránu by však mohl představovat konec modulární platformy MLB, používané napříč modelovým spektrem od řady A4 až po řadu A8. Příští generace modelů A4 a A5 by tak mohla sdílet základ MQB s Volkswagenem Passat, větší modely A6 a A7 pak dostanou zkrácenou verzi platformy MSB od Porsche. V současnosti vyrobí Audi ročně asi 770 000 automobilů s platformou MLB, která však potřebuje specifické řešení převodového ústrojí i koncernových motorů. Vedle toho by se přechodem těchto aut na řešení MQB a MSB dalo ušetřit i na postupném vývoji, vyžadujícím až 3,8 miliard liber ročně (cca 114,62 miliard korun).

V ohrožení je pak i technický základ Audi R8 s uprostřed uloženým motorem. Zdá se tak čím dál méně pravděpodobné, že supersport dostane v budoucnosti přímého nástupce. Mezi okamžitá úsporná opatření se řadí redukce směn napříč všemi značkami koncernu Volkswagen. Zrušeny byly třetí a víkendové směny, celkově pak mají provozní náklady celého koncernu za pouhý jeden rok klesnout o 10 procent.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Hyundai i30 se poprvé představil na uplynulém pařížském autosalonu.

PRVNÍ DOJMY: Fluidní design je minulostí, zásadní chyby si ale nový Hyundai i30…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud