Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

ar6, 18. října 2016, 17:37 Google+

Ještě několik let zpátky nemyslitelná věc začíná pomalu nabírat obrysy. Volkswagen kvůli Dieselgate pomalu odepisuje Audi. Nebude to sice tak dramatické, jak se na první pohled může zdát, čtyři kruhy ale například přijdou o vlastní platformy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB.

Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB. | foto: Audi

Sdílejte článek

Celý koncern Volkswagen musí výrazně šetřit, což se projevuje na prezentaci na světových autosalonech a v budoucnu se to dotkne i šířky portfolia jednotlivých značek. Další ránu zasadí podle německého magazínu Der Spiegel aféra Dieselgate automobilce Audi. Za své vzaly plány na nové crash test centrum a větrný tunel, zastavena je rovněž výstavba technologického kampusu INovation-Campus ve stylu Applu, který měl vyrůst v sídle vedení značky v Ingolstadtu. Areál měl mít až 75 budov a vlastní napojení na lokální dálniční síť.

Ještě větší ránu by však mohl představovat konec modulární platformy MLB, používané napříč modelovým spektrem od řady A4 až po řadu A8. Příští generace modelů A4 a A5 by tak mohla sdílet základ MQB s Volkswagenem Passat, větší modely A6 a A7 pak dostanou zkrácenou verzi platformy MSB od Porsche. V současnosti vyrobí Audi ročně asi 770 000 automobilů s platformou MLB, která však potřebuje specifické řešení převodového ústrojí i koncernových motorů. Vedle toho by se přechodem těchto aut na řešení MQB a MSB dalo ušetřit i na postupném vývoji, vyžadujícím až 3,8 miliard liber ročně (cca 114,62 miliard korun).

V ohrožení je pak i technický základ Audi R8 s uprostřed uloženým motorem. Zdá se tak čím dál méně pravděpodobné, že supersport dostane v budoucnosti přímého nástupce. Mezi okamžitá úsporná opatření se řadí redukce směn napříč všemi značkami koncernu Volkswagen. Zrušeny byly třetí a víkendové směny, celkově pak mají provozní náklady celého koncernu za pouhý jeden rok klesnout o 10 procent.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Hyundai i30 se poprvé představil na uplynulém pařížském autosalonu.

PRVNÍ DOJMY: Fluidní design je minulostí, zásadní chyby si ale nový Hyundai i30…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama