Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge

ar6, 26. září 2016, 01:49 Google+

Továrna v Longbridge je do historie britských značek MG a Rover zapsána tučným písmem. Po krachu obou výrobců a převzetí čínskými výrobci však tradice domácí výroby pomalu opadávala. MG se sice do Longbridge vrátilo, ale po pěti letech továrnu zase opouští. Nadobro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modely MG už z továrny v Longbridge vyjíždět nebudou.

Modely MG už z továrny v Longbridge vyjíždět nebudou. | foto: MG

Sdílejte článek

Továrna v Longbridge na jihozápadě Birminghamu vznikla ještě v devatenáctém století, první auto pak z jejich bran sjelo v roce 1906. Postupně se fabrika stala neodmyslitelně spjatá s výrobou automobilů, vedle značek Rover a MG tam vznikaly i modely Mini, Land Roveru nebo British Leyland. Ve velkém ale Longbridge naposledy vyrábělo před rokem 2005, pak přišel kolaps MG i Roveru, obě tradiční značky koupili Číňané a výrobu přesunuli do své domoviny.

MG se do Longbridge nakonec vrátilo, mateřská společnost SAIC tam v roce 2011 přesunula produkci liftbacku MG6. Později přišel na řadu i malý hatchback MG3, většina práce ale byla udělána v Číně. Jenomže řada 6 z výrobního programu značky zmizela a udržovat továrnu v chodu jen kvůli produkci (a to ještě nekompletní) jediného modelu tak nějak postrádá ekonomický smysl. Čínský majitel proto výrobu v Longbridge opět zastavil a ty zbytky přesunul zpět do své domoviny. „Kontrolujeme kvalitu produktů z Číny a jsme s ní spokojení, nepotřebujeme tedy finální úpravy ve Velké Británii,“ řekl Auto Expressu vedoucí prodeje a marketingu MG Matthew Cheyne.

O práci podle BBC přijde jen 25 zaměstnanců. Takto malé číslo je způsobeno i tím, že prodejní, poprodejní a marketingový personál zavření továrny nikterak nepostihne. To platí také o asi čtyřech stovkách zaměstnanců technického centra SAIC Motor. Čínská automobilka dnes produkuje vedle modelu MG3 také SUV MG GS, na příští rok pak chystá premiéru konkurenta Nissanu Juke.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tank T-72 běloruské armády dostal během nácviku přehlídky smyk

Tank při aquaplaningu? Tohle se stane s šedesátitunovým obrněncem na vodě

Ilustrační foto

Pas nebo občanka? Pozor na správné doklady při cestě do zahraničí

GAZ-M72 Pobeda bývá často označován za první moderní SUV, zejména díky kombinaci samonosné karoserie a pohonu 4x4

Západ a východ se poprali o první SUV. Boj začal už před válkou

Škoda Superb v čele závodu Tour de France

Škoda počtrnácté podporuje Tour de France, k vidění bude i nový Karoq

Nissan IDS Concept by mohl předznamenávat novou podobu Nissanu Leaf

Nový Nissan Leaf bude lákat zákazníky na autonomní řízení

Ulomený plastový pedál Tesly Model S

Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

Nová moderátorská trojice Top Gearu

Top Gear má potíže. Filmaři přišli o povolení natáčet. Důvod je kuriózní

reklama
reklama

Doporučujeme

Citroën SpaceTourer přichází na český trh.

Můžete jít pro Mercedes nebo Citroën. Odvezou toho stejně, jen každý s jinou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šílená Tatrovka české výroby? Nejslavnější tuzemské auto bylo hvězdou Hollywoodu

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Tatra Wildfire: Unikátní hasičský speciál skončil zapomenut na letišti v Africe

  4. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  5. Desetiletý chlapec vymyslel zařízení, které má pomoci dětem v rozpálených autech

  6. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

reklama