Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge

Jan Matoušek, 26. září 2016, 01:49 Google+

Továrna v Longbridge je do historie britských značek MG a Rover zapsána tučným písmem. Po krachu obou výrobců a převzetí čínskými výrobci však tradice domácí výroby pomalu opadávala. MG se sice do Longbridge vrátilo, ale po pěti letech továrnu zase opouští. Nadobro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge - anotačné foto

Modely MG už z továrny v Longbridge vyjíždět nebudou. | foto: MG

Sdílejte článek

Továrna v Longbridge na jihozápadě Birminghamu vznikla ještě v devatenáctém století, první auto pak z jejich bran sjelo v roce 1906. Postupně se fabrika stala neodmyslitelně spjatá s výrobou automobilů, vedle značek Rover a MG tam vznikaly i modely Mini, Land Roveru nebo British Leyland. Ve velkém ale Longbridge naposledy vyrábělo před rokem 2005, pak přišel kolaps MG i Roveru, obě tradiční značky koupili Číňané a výrobu přesunuli do své domoviny.

MG se do Longbridge nakonec vrátilo, mateřská společnost SAIC tam v roce 2011 přesunula produkci liftbacku MG6. Později přišel na řadu i malý hatchback MG3, většina práce ale byla udělána v Číně. Jenomže řada 6 z výrobního programu značky zmizela a udržovat továrnu v chodu jen kvůli produkci (a to ještě nekompletní) jediného modelu tak nějak postrádá ekonomický smysl. Čínský majitel proto výrobu v Longbridge opět zastavil a ty zbytky přesunul zpět do své domoviny. „Kontrolujeme kvalitu produktů z Číny a jsme s ní spokojení, nepotřebujeme tedy finální úpravy ve Velké Británii,“ řekl Auto Expressu vedoucí prodeje a marketingu MG Matthew Cheyne.

O práci podle BBC přijde jen 25 zaměstnanců. Takto malé číslo je způsobeno i tím, že prodejní, poprodejní a marketingový personál zavření továrny nikterak nepostihne. To platí také o asi čtyřech stovkách zaměstnanců technického centra SAIC Motor. Čínská automobilka dnes produkuje vedle modelu MG3 také SUV MG GS, na příští rok pak chystá premiéru konkurenta Nissanu Juke.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby - anotačno foto

Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby

Hyundai poprvé ukázal fotografii nové i30 kombi - anotačno foto

Hyundai poprvé ukázal fotografii nové i30 kombi

První test letních pneumatik pro rok 2017! Které jsou nejlepší? - anotačno foto

První test letních pneumatik pro rok 2017! Které jsou nejlepší?

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Sexy kancelář, nebo dodávka? - anotačno foto

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Sexy kancelář, nebo dodávka?

Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné? - anotačno foto

Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

Zachrání vám život nebo zdraví. Jak správně nastavit opěrku hlavy v autě? - anotačno foto

Zachrání vám život nebo zdraví. Jak správně nastavit opěrku hlavy v autě?

Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem - anotačno foto

Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem

reklama
reklama

Doporučujeme

Není olej jako olej.  Poradíme, co znamenají jednotlivá označení a podle čeho se při výběru řídit

Není olej jako olej. Poradíme, co znamenají jednotlivá označení a podle čeho…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legální přetáčení tachometrů? Vyčůránci znají tento fígl

  2. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  3. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  4. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  5. Řídíte auto? Pak velký pozor na tyto léky

  6. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

reklama