Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge

ar6, 26. září 2016, 01:49 Google+

Továrna v Longbridge je do historie britských značek MG a Rover zapsána tučným písmem. Po krachu obou výrobců a převzetí čínskými výrobci však tradice domácí výroby pomalu opadávala. MG se sice do Longbridge vrátilo, ale po pěti letech továrnu zase opouští. Nadobro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modely MG už z továrny v Longbridge vyjíždět nebudou.

Modely MG už z továrny v Longbridge vyjíždět nebudou. | foto: MG

Sdílejte článek

Továrna v Longbridge na jihozápadě Birminghamu vznikla ještě v devatenáctém století, první auto pak z jejich bran sjelo v roce 1906. Postupně se fabrika stala neodmyslitelně spjatá s výrobou automobilů, vedle značek Rover a MG tam vznikaly i modely Mini, Land Roveru nebo British Leyland. Ve velkém ale Longbridge naposledy vyrábělo před rokem 2005, pak přišel kolaps MG i Roveru, obě tradiční značky koupili Číňané a výrobu přesunuli do své domoviny.

MG se do Longbridge nakonec vrátilo, mateřská společnost SAIC tam v roce 2011 přesunula produkci liftbacku MG6. Později přišel na řadu i malý hatchback MG3, většina práce ale byla udělána v Číně. Jenomže řada 6 z výrobního programu značky zmizela a udržovat továrnu v chodu jen kvůli produkci (a to ještě nekompletní) jediného modelu tak nějak postrádá ekonomický smysl. Čínský majitel proto výrobu v Longbridge opět zastavil a ty zbytky přesunul zpět do své domoviny. „Kontrolujeme kvalitu produktů z Číny a jsme s ní spokojení, nepotřebujeme tedy finální úpravy ve Velké Británii,“ řekl Auto Expressu vedoucí prodeje a marketingu MG Matthew Cheyne.

O práci podle BBC přijde jen 25 zaměstnanců. Takto malé číslo je způsobeno i tím, že prodejní, poprodejní a marketingový personál zavření továrny nikterak nepostihne. To platí také o asi čtyřech stovkách zaměstnanců technického centra SAIC Motor. Čínská automobilka dnes produkuje vedle modelu MG3 také SUV MG GS, na příští rok pak chystá premiéru konkurenta Nissanu Juke.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zbytky britských kořenů jsou pryč, MG už nebude vyrábět v Longbridge

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabrio

Oproti konceptu Mercedes-Maybach 6 Cabrio je Tesla takhle maličká

Škoda 1100 MBX

Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

Pontiac Aztek, výbava

Pontiac Aztek je označován za nejošklivější auto všech dob, ale už jste někdy viděli takovou výbavu?

zkracování pružin

Tohle doma rozhodně nezkoušejte. Zkracování pružin není nikdy dobrý nápad

Ford, Autonomous Vehicle Development

Jak vidí budoucnost automobilového průmyslu nový generální ředitel společnosti Ford?

Ilustrační foto

O víkendu se očekávají další dopravní komplikace, návrat domů se opět protáhne

Na autosalonu ve Frankfurtu by se měl mimo jiné představit Opel Grandland X

Sláva autosalonů upadá, do Frankfurtu nedorazí 9 významných automobilek

reklama
reklama

Doporučujeme

Citroën SpaceTourer přichází na český trh.

Můžete jít pro Mercedes nebo Citroën. Odvezou toho stejně, jen každý s jinou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dva týdny rozebíral a fotil motor Mazdy Mx-5, výsledek je úžasný!

  2. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  3. Co je lepší, automat nebo manuál?

  4. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

  5. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  6. Čím jezdí vedení společnosti Shell? Budete se divit

reklama

Zprávy odjinud