Škoda to myslí s návratem do USA vážně, zaregistrovala si další označení

ar6, 29. července 2016, 13:04 Google+

Škodě se daří. V prvním pololetí letošního roku se jí povedlo navýšit dodávky zákazníkům, tržby a také provozní zisk. Přesto pořád existují místa na zlepšení. Jedním takovým je možnost návratu na severoamerický trh. O něm se začalo silně spekulovat v květnu, kdy si mladoboleslavská automobilka nechala patentovat označení několika modelových řad. Nyní navíc přišly na řadu i sportovní modely RS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA.

Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V květnu letošního si Škoda nechala u amerického patentového úřadu zaregistrovat označení Octavia, Superb a Yeti. To přirozeně vyvolalo diskuzi na téma možného návratu Škoda do Spojených států. Okřídlený šíp to tam poprvé zkoušel v padesátých a šedesátých letech minulého století, velký úspěch z toho ale nebyl. Teď by to mohlo být jiné, protože Volkswagen musí řešit kauzu Dieselgate, která jeho značkám v USA notně pošramotila pověst. Škoda je z tohoto venku, protože se tam oficiálně (zatím) neprodává. To by mohlo celkovým prodejům koncernu trochu pomoci.

Přesto byla myšlenka o příchodu Škody do USA stále poněkud absurdní. Vybudovat si totiž nějakou pozici netrvá dny nebo týdny, ale měsíce či roky. Trochu mimo zájem hlavních médií ale česká automobilka pokračovala se svou možnou invazí do Ameriky i v červnu. To totiž vyšla najevo registrace označení H-Tec, které může označovat hybridní pohonné ústrojí. Minimálně Kodiaq hybridní provedení skutečně dostane, což vlastně této spekulaci jen nahrává. Opět by se ale dalo říct, že jde jen o způsob, jak ochránit svá označení i jinde než v Evropě, příchod do USA ale stále není až tak reálný.

Několik dnů zpátky magazín Truth About Cars odhalil, že si Škoda zaregistrovala další označení. Tentokrát jde o vRS, patřící sportovním modelům s okřídleným šípem. Kdysi jej využívala i Fabia, dnes patří výhradně Octavii s dvoulitrovým motorem TSI nebo TDI a karosérií liftback nebo kombi. Nabízí se tedy otázka, jestli už je tolik různých patentů jen náhodou a snahou ochránit své produkty, nebo zda-li tím Škoda skutečně něco sleduje. V tomto případě samozřejmě návrat na severoamerický trh. Připomeňme, že jeden z nedávných plánů počítal s prodejem 1,5 milionu aut ročně, a to už v roce 2018. A ačkoliv Čína pořád roste a za prvních 6 měsíců se povedlo celosvětově prodat 569 400 vozů Škoda, pořád by to na daný cíl nemuselo stačit. S americkou kupní silou by se však karta mohla rychle obrátit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Škoda to myslí s návratem do USA vážně, zaregistrovala si další označení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

BMW M550i poškozené hurikánem Harvey

Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

Nissan GT-R v úpravě LM1 RS GT-R

Upravený Nissan GT-R chce zajet nový rekord Nürburgringu, bude mu k tomu 1100 koní stačit?

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

reklama
reklama

Doporučujeme

Tatra 600 Tatraplan v porovnání s novým Volkswagenem Beetle.

VIDEO: Co má společného Tatra s Volkswagenem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama