Bitva Samsungu a Applu míří na čtyři kola, Jihokorejci koupili část čínského gigantu

ar6, 26. července 2016, 13:54 Google+

V mobilním průmyslu asi aktuálně není větší rivality než mezi Samsungem a Applem. Někdy se jedná jen o trochu dětinské pošťuchování na sociálních sítích či přes media, některé spory se ale dostaly až k soudu. Ze světa chytrých telefonů a tabletů se možná tato „válka“ přesune i do světa automobilů. Samsung totiž koupil podíl v automobilce BYD.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang).

Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang). | foto: BYD

Sdílejte článek

O přípravách auta od Applu se ví již delší dobu, nejčerstvější spekulace hovoří o uvedení elektrického vozu s autonomním řízením v roce 2021. Největší konkurent „jablkové“ firmy, jihokorejský Samsung, ale nechce zůstat pozadu, proto i on zavítá do světa čtyř kol. Na domácím trhu již přitom automobilka Samsung Motors existuje, ačkoliv ji však skutečně založil mnohamiliardový konglomerát, dnes v ní má většinový podíl francouzský Renault. Samsung jako takový si ponechal pouze minoritní část automobilky. Možná i proto se nyní dohodl s největším čínským výrobcem elektromobilů (a hybridů), automobilkou BYD, na odkoupení 52,3 milionu akcií (čtyři procenta firmy) za celkem 3 miliardy juanů (cca 11,049 miliard korun).

Prodej se uskutečnil skrze dceřinou firmu Shanghai Samsung Semiconductor a zajistí Jihokorejcům přístup na rychle rostoucí čínský trh s elektromobily. Čínská vláda chce do roku 2025 prodávat 3 miliony elektromobilů za dvanáct měsíců. Za letošní první polovinu roku se v Říši středu prodalo 170 000 elektrických vozů, dá se tedy předpokládat, že Čína zůstane největším trhem s elektromobily i letos. BYD hodlá získanou finanční hotovost použít na vývoj nových elektromobilů, zvýšit má ale také produkci akumulátorů.

Jak uvádí Bloomberg, Samsung chce touto akvizicí podpořit svůj byznys s automobilovými polovodiči, zároveň by ale také chtěl vyrovnat zpomalení trhu s hardwary, mezi něž patří televize nebo chytré telefony. Na rozdíl od nich totiž automobilky stále více poptávají dotykové obrazovky, nejrůznější elektronické systémy a také prvky pro autonomní řízení. Nabízí se ovšem otázka, jestli koupě podílu ve výrobci elektromobilů nemá za cíl vyrovnat se chystanému vozu od Applu. Jak již bylo naznačeno v úvodu, ten má přijít v roce 2021, což je za poměrně dlouhou dobu. S výrobou aut navíc nemá americký gigant žádné zkušenosti, BYD by tedy Samsungu mohl pomoci ve vývoji stroje na vyšší technologické úrovni. Samozřejmostí bude elektrický pohon a možnost autonomního řízení. Kdy by se ale případně takový model objevil je zatím ve hvězdách.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bitva Samsungu a Applu míří na čtyři kola, Jihokorejci koupili část čínského gigantu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Focus

Ford přiznává technické problémy motorů prvních Focusů RS

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

Nejostřejší Škoda Fabia nové generace oslavuje závodní úspěchy Fabie R5 ve světě rally

Ostrá Škoda Fabia nové generace! Jaká je?

Ilustrační foto

Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

Lunar Rover na Měsíci

Nejodvážnější cesta v historii motorismu měřila jen 35 kilometrů a uskutečnila se před 45 lety

Buick Roadmaster Skylark Convertible

Auta hudebních legend šedesátých letech? Třeba Neil Young

reklama
reklama

Doporučujeme

Lada Vesta EV ujede na jedno nabití až 170 kilometrů.

Lada má nový elektromobil, Vesta EV ujede až 170 kilometrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  2. Kráska s okřídleným šípem? Škoda 1000/1100 MBX ohromila svět

  3. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  4. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

  5. Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

  6. Facebook opět ukázal svou sílu. Majitel ukradené Hondy sám vypátral zloděje a předal ho policii

reklama