Třídveřové modely Audi jsou na odstřel, autonomní řízení naopak na vzestupu

ar6, 22. července 2016, 03:15 Google+

O Dieselgate už byly popsány stohy papírů, stejně tak o jejich dopadech na ekonomickou situaci koncernu Volkswagen. Od vypuknutí této kauzy je jasné, že německý gigant bude muset šetřit, což zahrnuje mimo jiné i ukončení výroby až 40 méně populárních modelů. Situace samotného Volkswagenu byla rozebírána zhruba před měsícem, nyní je tak na řadě Audi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třídveřové Audi A3 je spolu s A1 v rámci portfolia značky na odstřel.

Třídveřové Audi A3 je spolu s A1 v rámci portfolia značky na odstřel. | foto: Audi

Sdílejte článek

S příchodem modelů jako A1, A5 Sportback, A7 Sportback nebo SQ7 byla taktika Audi víceméně jasná, zaplnit co největší množství různých subkategorií v rámci jednoho segmentu. Taktika jistě zajímavá, ale nákladná. To se také v budoucnu na portfoliu projeví, protože právě některé ztrátové modely z „okrajových“ částí segmentu se nedočkají nástupce. Prvním modelem na odstřel je podle deníku Handelsblatt hned ten vlastně nejzákladnější. Třídveřové A1 se loni prodalo v 32 479 kusech, což rozhodně není mnoho a není tak vlastně překvapením, že auto skončí bez nástupce. S pokračováním pětidveřového Sportbacku se naopak počítá.

Obdobná je situace také u většího modelu A3. Ten dnes koupíte s tří- i pětidveřovou karosérií, jako sedan nebo jako kabriolet. Sportback i sedan v nabídce zůstanou, „třídvířko“ a kabriolet z ní naopak vypadnou. V podstatě se jedná o stejné auto, společný konec tedy není překvapení. Tím spíš, když se hatchbacku loni prodalo jen 19 400 kusů. Náhradou za kabriolet, jenž si našel loni 19 292 majitelů, by se měly stát další otevřené modely – TT Roadster a A5/S5 Cabriolet. Již dříve naopak bylo potvrzeno, že se sériové výroby dočká elektrické SUV Q6 i vrcholný model Q8.

Peníze ušetřené koncem výroby některých okrajových modelů využijí čtyři kruhy v rámci vývoje nových technologií, elektromobilů a autonomního řízení. V první oblasti se bude sázet na virtual cockpit, což je 12,3palcový displej, nahrazující klasické budíky. Oblast autonomního řízení je pro Audi také hodně atraktivní, tím spíš, když má být lídrem koncernu mezi modely s možností „samořízení.“ O elektromobilech již byla řeč, tím hlavním a prvním bude SUV Q6 v roce 2018 s dojezdem asi 500 kilometrů. O sedm let později má pak čtvrtina portfolia Audi jezdit na elektřinu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Třídveřové modely Audi jsou na odstřel, autonomní řízení naopak na vzestupu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

BMW M550i poškozené hurikánem Harvey

Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

Nissan GT-R v úpravě LM1 RS GT-R

Upravený Nissan GT-R chce zajet nový rekord Nürburgringu, bude mu k tomu 1100 koní stačit?

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

reklama
reklama

Doporučujeme

V počítači navržená Furia ukazuje možnou podobu supersportu od Alfy Romeo.

Nový supersport Alfy vyráží dech, koupit si ho ale nemůžete

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud