Hyundai čekají masivní změny jmen, prý kvůli Evropě

ar6, 18. července 2016, 13:20 Aktualizováno 19.7.2016, 15:23 Google+

Getz, Elantra, Sonata nebo Matrix. Označení Hyundaiů ze začátku tohoto století, na které si ale dneska vzpomene jen málokdo. Částečně je to proto, že jejich kvalita byla dost pochybná, částečně také kvůli změně nomenklatury a přechod na alfanumerické označení s písmenkem i. Tomu ale má být již brzy konec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Tucson je prvním z řady modelů bez označení s písmenkem i.

Hyundai Tucson je prvním z řady modelů bez označení s písmenkem i. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Až do roku 2007 měly všechny Hyundaie klasické jméno jako Atos, Elantra nebo Matrix. Spolu s příchodem hatchbacku i30 však nastoupila nová éra jihokorejské automobilky, která si žádala také výraznější změny jmen. Proto se nová generace Atosu přejmenovala na i10, Getze na i20, Elantry na i30, Sonaty na i40, Matrixu na ix25 a Tucsonu na ix35. Na některých trzích tato jména nejspíše fungovala, jak ale řekl šéf australského zastoupení značky Scott Grant magazínu GoAuto, v Evropě nebo Koreji se tato změna nesetkala s velkým pochopením. A jak si asi domyslíte, tyto trhy jsou pro Hyundai naprosto zásadní.

Jihokorejci proto přichází s novou strategií. „Bylo nám oznámeno, že jména s písmenkem i, která jsou úspěšná například tady v Austrálii, nebudou používána globálně,“ řekl Grant. Jinými slovy to znamená, že na mnoha trzích dojde k postupnému přejmenování nových generací příslušných modelů tak, jako se to stalo například s nástupcem SUV ix35. Ten se vrátil k označení Tucson. Pokud ale čekáte, že nová i30 už se bude jmenovat třeba znovu Elantra, jste na omylu. Její premiéra je totiž naplánována již na pařížský autosalon, označení i30 tedy pětidveřovému hatchbacku zůstane i nadále.

Otázkou zůstává nástupce sedanu nebo kombi i40, jenž by se mohl vrátit ke jménu Sonata. Podle Granta je však použití tohoto jména nepravděpodobné, stejně jako neexistuje v tuto chvíli žádný plán na pokračovatele konkurenta Passatu nebo Mondea. Prý se prodává vcelku dobře, není proto důvod ho něčím nahrazovat. Jak tedy bude situace u Hyundaie za pár let vypadat je ve hvězdách, jisté je, že vlna „íčkových“ modelů je zřejmě u konce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai čekají masivní změny jmen, prý kvůli Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

Pneumatiky

Nové pneumatiky přizpůsobte stylu vaší jízdy, ne naopak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud