Americká automobilka Tesla čelí mnohým problémům. Jedním z nich je rychlý růst produkce, jenž si v budoucnu nevyhnutelně vyžádají vybudování nových továren. Dle dostupných informací koketuje Tesla s myšlenkou vybudovat další továrnu v Číně a Koreji.
Nová továrna na výrobu baterií do elektromobilů Tesla, příznačně nazvána Gigafactory, prožije již za několik dní své slavnostní otevření. Ani tato nová kapacita ale nedokáže pokrýt rostoucí poptávku po vozech Tesla, která sílí především na asijském trhu. Díky této zvýšené poptávce Tesla plánuje, že v roce 2018 prodá ročně na půl milionu vozů. Z tohoto důvodu společnost založená Elonem Muskem, koketuje s vybudováním nové továrny přímo v Asii.
Nejčastěji se mluví o nových výrobních prostorách v Číně, ve hře je ale i Jižní Korea. Se zástupci čínských regionů údajně vedení Tesly již podepsalo smlouvu o nové továrně. Stejně tak vede hovory i s korejskou stranou. Prvním z úspěchů tohoto vyjednávání je potvrzení založení korejské pobočky automobilky. Vybudování velké továrny na elektromobily v Jižní Koreji je ale stále ve vzduchu. Jižní Korea je již domovem dvou domovských automobilek – Hyundai a Kia. Tyto sesterské automobilky plánují kolem roku 2020 rozsáhlou expanzi, na trh s elektromobily a konkurence na domovské půdě by se jim rozhodně dvakrát nezamlouvala.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.