Volkswagen radikálně sníží počet modelových řad, co čeká Škodu?

ar6, 19. června 2016, 19:32 Aktualizováno 21.6.2016, 00:58 Google+

Koncern Volkswagen skrze všechny své značky aktuálně nabízí přibližně 340 modelů. Toto číslo by ale mělo v budoucnu klesnout. Důvodem je vyrovnávání se s kauzou Dieselgate, která německého giganta zatím vyšla na téměř 433 miliard korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Sharan je jedním z modelů, kterým hrozí zrušení.

Volkswagen Sharan je jedním z modelů, kterým hrozí zrušení. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Ani ne před rokem přišla americká agentura EPA s podezřením, že některé modely koncernu Volkswagen podvádí při měření emisí oxidů dusíku. Celá aféra nabrala poměrně rychlý spád a mamutí německý koncern, držící asi 24 procent evropského trhu, rychle stáhla s sebou. Ne snad, že by některá ze značek byla před krachem, ale automobilka, zvyklá na velké výdaje a monumentální show na autosalonech, musí šetřit, protože náhrada škod zatím přišla na necelých 433 miliard korun. Například tradiční koncernový večer před zahájením ženevského autosalonu byl letos o hodně skromnější než v minulých letech. Nejsou to ale jen výdaje na prezentaci firmy, k zániku má být podle nového strategického plánu odsouzeno na 40 modelů z celkových 340.

S informací přišel německý deník Handelsblatt, podle nějž plán Together Strategy 2025 počítá také s masivním rozšířením elektrických a autonomních vozidel. Dnes má Volkswagen v nabídce elektromobily e-up! a e-Golf, Audi by mělo v nejbližších měsících začít prodávat supersportovní R8 e-tron. Těmto modelům ale logicky musí udělat místo některé stávající. Jistý exodus už má za sebou Phaeton, jehož částečný nástupce Phideon se do Evropy vůbec nepodívá. A kdo bude následovat dál? Jiný německý deník Focus zveřejnil poměrně zajímavý seznam jmen, která se Volkswagen chystá pomalu pohřbít.

Asi jen málo překvapí připravovaný konec kupé Scirocco, jenž zůstalo daleko za prodejním a konec koncům i jízdním očekáváním. Příliš nepomohla ani ostrá verze R. Malé Polo určitě nekončí, některé jeho varianty ale ano. Úsporný BlueMotion už v nabídce není od loňského roku, brzy by se mohla přidat třídveřová karosérie a možná i Cross Polo a Polo GTI. Několikrát byly zmiňovány odbytové problémy Beetlu, jehož retro karosérie je povedená, ale až příliš drahá. Nejpřekvapivější model na seznamu? Určitě Sharan. Velké MPV by dle německých zdrojů mohl nahradit prodloužený Touran. I tato výměna naznačuje, že boom velkoprostorových vozů je dávno pryč.

Dceřiné automobilky budou muset začít také částečně redukovat. Z našeho pohledu je nejvíce vyhlížena Škoda, jíž se Dieselgate zřejmě nepřímo dotkl zrušením již prakticky hotové druhé generace Roomsteru. Další modelové oběti ale mladoboleslavští zřejmě nebudou muset podstoupit, ba naopak by mohli vstoupit do USA. U Seatu skončila výroba Ibizy ST, další na ráně by pak vzhledem k situaci Sharanu mohla být Alhambra. V Audi se i nadále počítá s výrobou SUV Q6 a Q8, to stejné platí u Porsche s druhou generací Panamery s karosérií shooting brake. Stopku naopak dostala sériová varianta konceptu Mission E. Vedle jednotlivých modelech řad dojde i na redukci kombinací motorů a převodovek. V praxi by to mohlo znamenat například sportovnější modely pouze s dvouspojkovým automatem DSG. Dvě verze stejné modelové řady, jen s jinou převodovkou, by pak mohly sdílet více společných dílů. To je určitě také jedna z cest jak snížit náklady, jen aby ji přijali zákazníci.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen radikálně sníží počet modelových řad, co čeká Škodu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji do garáže. Důvod je bizarní

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

Škoda Karoq

OBRAZEM: Úspěšné SUV Škoda Karoq?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Toyota Sora

Toyota přichází s revolucí v hromadné dopravě. Autobus Sora je prostorný, výkonný a ekologický

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

reklama
reklama

Doporučujeme

nehoda a nepřipoutaný majitel BMW

Frajírek v BMW se nepřipoutal v autě, co s ním provedl silný náraz?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

reklama