Letošní ročník detroitského autosalonu vynechalo Mini i Jaguar Land Rover, britský výrobce spadající pod BMW se přitom neobjeví ani na ženevském autosalonu. A odpadlíky ohlašuje i výstava v Paříži, jejíž brány se otevřou prvního října.
Načasování autosalonu ve francouzské metropoli není úplně po chuti Fordu. „Kde a jak odhalíte své novinky je o výběru správného místa a způsobu prezentace,“ řekl magazínu Automotive News mluvčí modrého oválu. „Paříž v těchto ohledech není správným místem,“ dodal.
Ačkoliv tedy na největším světovém autosalonu, který v roce 2014, kdy se konal naposledy, navštívilo 1,2 milionu lidí, Ford chybět bude, méně automobilové události si ujít nenechá. Svůj stánek tak měl na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v polovině ledna a objeví se i na akci Mobile World Congress v Barceloně, konané koncem února. Ta se přitom zaměřuje na mobilní technologie.
Jedním z důvodů, proč se modrý ovál z Paříže odhlásil, je nejspíše také cena celé prezentace. Ta může jít až do milionů dolarů a to v současné ekonomické situaci není zanedbatelná částka. Připomeňme, že vedle Detroitu. Ženevy a Paříže řešil problém s odhlašováním automobilek v minulosti třeba také frankfurtský autosalon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?